پاسخ به سئوالات کنکوری ها (سری اول)

از این هفته گروه علمی باشگاه خبرنگاران قصد دارد به سوالات شما کنکوری ها در صفحه تا کنكور 91 پاسخ دهد.

امیر حسین میری از تهران
سوال: من دیپلم ریاضی دارم و پیش دانشگاهی در رشته ریاضی بودم و در گروه علوم تجربی شرکت کرده ام و تغییر رشته نداده ام آیا مشکلی برای شرکت در کنکور سراسری دارم یا نه؟

جواب از دکتر توکلی، رئیس سازمان سنجش کشور: برای شرکت در کنکور سراسری مشکلی ندارید اما به دلیل اینکه سوابق تحصیلی نمرات نهایی سوم دبیرستان را برای داوطلبان نظام جدید که از سال 84 به بعد دیپلم گرفتند تا 25% در نمره کل مربوط اثر می دهیم لذا وقتی گروه عوض می شود ممکن است 25% درصد کمتر در نظر گرفته شود. زیرا دروس امتحانی فرق می کند این مورد در پیک سنجش در جدول شماره 1 توضیح داده شده.

 نوشین صادقی
سئوال:می خواستم بدانم که بومی بودن در کنکور سراسری تاثیر دارد؟ چقدر؟

جواب از دکتر توکلی: بومی گزینی تاثیر دارد با توجه به اینکه شانس قبولی داوطلب در شهر بومی، ناحیه بومی و قطب بومی افزایش پیدا می کند سهمیه بومی داریم غیر از 13 رشته پس از کسر سهمیه ایثارگران 80درصد سهمیه باقیمانده به سهمیه بومی استان، بومی ناحیه و بومی قطب تعلق می گیرد و 20 درصد آزاد است و اگر سهمیه ایثارگران کامل نشود اضافه آن به سهمیه بومی اضافه می شود که باز هم شانس قبولی را بیشتر می کند اما در 13 رشته 60 درصد سهمیه بومی داریم و 40 درصد آزاد که اگر سهمیه ایثارگران پر نشود 50 درصد به سهمیه بومی اضافه می شود و 50 درصد هم به سهمیه آزاد.
این 13 رشته شامل، مهندس عمران، کامپیوتر، معماری، برق مکانیک، صنایع، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، حقوق، حسابداری، روانشناسی

 فرشته عباسی
سئوال:دیپلم ریاضی هستم و در دو رشته ریاضی و تجربی شرکت کردم اگر تنها در یکی از آنها انتخاب رشته کنم مشکلی پیش خواهم آمد؟ اگر در کنکور تجربی به سوالات زیست پاسخ ندهم هم آیا می توانم در رشته پزشکی قبول شوم؟

جواب از دکتر توکلی:هیچ کس اجازه ندارد در 2 گروه آموزشی ریاضی و تجربی شرکت کند طبق مکاتبه با این فرد یک رشته حذف می شود. اگر به سوالات زیست اصلا پاسخ ندهد شانس قبولی در رشته پزشکی کمتر خواهد شد.

ALI
سوال: نمرات امتحانات نهایی سال چهارم در کنکور 91 تاثیر دارد؟

جواب از دکتر توکلی:هیچ تاثیری ندارد.

مرتضی

سوال: آیا سوالات کنکور داخلی کشور با خارج از کشور تفاوت دارد:

جواب از دکتر توکلی:سیستم طراحی سوال از لحاظ محتوا و صورت سوال کاملا فرق دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
با سلام . در دفترچه ثبت نام ازمون سراسری قید شده بود که شرط سنی داوطلبان ازاد دانشگاه رهنگیان 24 سال است اما افرادی که خدمت سربازی انجام داده باشند به سقف سنی انها افزوده می شود ایا این تبصره پابرجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
parya
۲۱:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
سلام.ما که کنکور ازاد دادیم از کی سوال کنیم چرا جواب ما رو نمیدین چندبار ایمیل بزنم تا...نتایج ازمون ازاد 31 تیرماه کی میاد؟؟؟؟؟؟لطفا ج بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
سلام چرا باید تاثیر نمره زیست شناسی نهایی 91 با 90 یکی باشد (زیست 91 خیلی سخت بود)بچه هایی که91 در رشته های پزشکی ودندانپزشکی وداروسازی قبول نشوند سال 92 دوباره کنکور میدهند در صورتی که زیست 91از 90 خیلی سخت تر بود واین عادلانه نیست زیست بالاترین ضریب کنکور تجربی هاست ونقش تعیین کننده دارد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
سلام
من کارشناسی علمی کاربردی حسابداری ار دانشگاه آزاد دارم..قبلا میگفتند رشته های علمی کاربردی دانشگاه آزاد فقط میتونند برای کارشناسی ارشد همان رشته امتحان بدهند..میخواستم در رشته ارشد مدیریت ثبت نام کنم آیا امکان دارد یانه..باتشکر برای برنامه ریزی به پاسخ شما نیاز مندم..
United States of America
نکیسا
۱۹:۴۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
سلام من دیپلم ریاضی دارم ولی میخواهم کنکور تجربی بدهم. معدل برای من چه تاثیری دارد؟
United States of America
نکیسا
۱۹:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
سلام من دیپلم ریاضی دارم ولی میخواهم کنکور تجربی بدهم. معدل برای من چه تاثیری دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۰۹:۲۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
salam.rotbeye khoob vase modiriyate dolati va jahangardi chande??
Iran (Islamic Republic of)
سوسن
۲۲:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
سلام حوزه های برگزاری ازمونها بر چه اساسی برگزار میشود؟یک سوال دیگه هم داشتم رشته مدیریت فناوری و اطلاعات امسال چقدر ظرفیت دارد و برای قبولی در دانشگاه امام صادق (ع) رتبمان باید چقدر باشد؟
United States of America
سینا
۱۳:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
باسلام.ایا امسال ظرفیت پزشکی ،داروسازی ،دندانپزشکی افزایش پیدا کرده است؟
آخرین اخبار