رودهن/ امام جمعه دماوند:

ایران همچنان در صحنه مذاکرات 1+5 مقتدرانه ایستاده است

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: ایران همچنان در صحنه مذاکرات هسته ایی جایگاه مقتدرانه و ارزشمندی در بین کشورهای غربی دارد.

حجت ‏الاسلام‏ "محمد علاءالدینی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان اینکه اقتدار ایران موجب عقب نشینی دشمن شده است، افزود: اصل و اساس مذاکره برای ایران معنایی جزء پیروزی نیست چراکه امروز جایگاه ایران در میز مذاکرات نسبت به گذشته بسیار متفاوت است.
وی  تصریح کرد: ایران در این مذاکرات دستاوردهای بسیاری را به دست آورده است که یکی از این دستاوردها را می توان توافق طرفین با پروتکل الحاقی 2+93 معاهده NPTدانست.
این مسئول خاطرنشان کرد: ایران توانسته علاوه بر شکستن انحصار دانش و فناوری هسته ایی که تا مدت ها در اختیار تعداد معدودی از کشورها بود، از انحصار خارج کند و برگ برنده را از آن خود سازد که این اقدام تنها پذیرش را برای غرب برجای گذاشته است.
 امام جمعه شهرستان دماوند یکی دیگر از دستاوردهای این مذاکرات را پيشنهاد گام به گام به عنوان يكي از مطرح ترين گزينه ها مورد بحث دو طرف در مذاكره دانست و بیان داشت: طرح توافقی پیشنهاد گام به گام نقش مهمی را در کاهش اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران در قبال پذیرفتن پروتکل الحاقی NPT داشته است که این کاهش با توقف غنی سازی 20 درصدی اورانیوم از سوی ایران همراه خواهد بود.
 وی به دیگر دستاوردهای این مذاکرات به نفع ایران اشاره کرد و افزود: امروز جایگاه ایران در میز مذاکرات به جایگاهی رسیده است که تنها بحث مذاکره مسائل هسته ایی نیست و بحرین نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
علاءالدینی این جایگاه را به برکت وجود انقلاب اسلامی و اقتدار ملت ایران عنوان و اذعان کرد: ملت ایران همواره با حضور خود بر اقتدار کشور در تمامی اعصار افزوده و این اقتدار به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران و همراهی و مشارکت مسئولان کشور در تمامی بخش ها است./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.