اراک/

فکر کردن یک روند منظم است، اگر می‌خواهید در آن بهتر شوید، باید روی آن کار کنید

موفق‌ترین افراد دنیا یک خصوصیت مشترک دارند: طرز فکرشان با دیگران فرق دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک می‌توانید برای برنامه‌ریزی فکر کردنتان وقت بگذارید مثلاً هر دو هفته یکبار یک نصفه روز، هر یک ماه یک روز کامل و هر سال یک تا دو روز کامل . ببینید انرژی‌تان را باید کجا متمرکز کنید، و بعد از قانون ۲۰/۸۰ استفاده کنید۸۰ درصد از انرژی‌تان را به ۲۰ درصد از مهمترین فعالیت‌هایتان اختصاص دهید. یادتان باشد که نمی‌توانید در آنِ واحد همه جا باشید، همه را بشناسید و همه کاری انجام دهید، از انجام همزمان چند کار اجتناب کنید، ممکن است کارایی شما را به 40 درصد برساند. افراد موفق خود را در معرض ایده‌ها و آدم‌های مختلف قرار می‌دهند .

 آنها سعی می‌کنند بیشتر وقتشان را با کسانی بگذرانند که آنها را به چالش می‌کشند . ایده داشتن یک چیز است، دنبال کردن آن چیزی دیگر .  ایده ها تاریخ مصرف کوتاهی دارند. باید قبل از اینکه تاریخ انقضای آنها فرا برسد، آنها را عملی کنید . افکار برای ایجاد شدن نیاز به زمان دارند. اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد را انجام ندهید .
آخرین باری که ساعت ۲ صبح یک فکر عالی به سرتان زد و وقتی صبح از خواب بیدار شدید به نظرتان احمقانه می‌رسید، را به خاطر دارید؟ افکار تا زمانیکه ماده دارند باید شکل داده شوند و باید مورد بازجویی و سوال قرار گیرند . خیلی مهم است که آخر روز به یاد بیاورید که می‌توانید طرزفکرتان را عوض کنید . اینکه یاد بگیرید چطور در فکر کردن استاد شوید باعث می‌شود تفکری پربازده داشته باشید. اگر بتوانید این خصوصیت را در خود ایجاد کنید طوریکه به عادت همیشگی‌تان تبدیل شود، تمام طول زندگی فردی موفق خواهید شد . افراد باهوش تصمیمات خوب می گیرند .

  مصرف مواد دخانی در استان مركزی بالاتر از متوسط كشوری است / خبرنگار؟؟؟؟/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اراك و رییس مركز بهداشت استان مركزی گفت: مصرف مواد دخانی در این استان بالاتر از متوسط كشوری است.

دكتر  عشرتی  افزود: بر اساس آخرین پژوهش میدانی عوامل خطرآفرین بیماری های غیرواگیر استان مركزی، میانگین مصرف مواد دخانی در این منطقه 15 درصد است در حالیكه بررسی های كشوری میانگین مصرف را 12 درصد نشان می دهد.

وی گفت : آخرین بررسی های علمی در استان مركزی نشان می دهد كه شیوع مصرف مواد دخانی در بین مردان استان 24درصد و در بین زنان شش درصد است. رییس مركز بهداشت استان مركزی افزود : برآوردها نشان می دهد كه از سن 15 سال به بالا مصرف سیگار در این استان مشاهده شده است كه این مهم زنگ خطری جدی است و می طلبد حلقه های پیشگیری و هشدارهای مصرف سیگار از سن خردسالی و نوجوانی به صورت گسترده تر دنبال شود.

دكتر عشرتی گفت : بیش از چهار هزار نوع ماده مضر خطرناك در سیگار شناسایی شده كه نیكوتین تنها یكی از آن ها است و اعتیاد فرد به سیگار بستر ابتلای وی به انواع بیماری ها به ویژه سرطان ها، سكته ها و امراض ریوی را افزایش می دهد. وی افزود : بررسی های انجام شده در سال 85 در اراك نشان داده كه بیش از 30 درصد علت سكته های قلبی به دلیل مصرف سیگار و مواد دخانی بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اراك گفت : بالا بودن آمار سرطان مثانه در استان مركزی با بیشتر بودن متوسط مصرف مواد دخانی این استان رابطه مستقیم دارد و اگر فرد سیگاری همزمان چند ماده دخانی و مخدر استفاده كند عوارض آن تصاعدی ظاهر می شود.
 دكتر عشرتی افزود : مصرف سیگار ابتلا به سرطان حلق و دهان، ریه و دستگاه تنفسی و معده را نیز به شدت بالا می برد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.