غیر واقعی بودن برخی از تبلیغات درمانی در حوزه پوست و مو

برخی از تبلیغات درمانی در حوزه پوست و مو غیر واقعی است و شهروندان باید مراقب این گونه تبلیغات باشند.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر مسعود ملکی، مدیر گروه آموزشی پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برخی از مراکز درمانی پوست و مو با تبلیغاتی همچون روش فوق ترکیبی کاشت مو، سلول درمانی و درمان با سلولهای بنیادی پوست، PRPفرآوری خون و تزریق به بیمار، مزوتراپی سعی در جذب بیماران می کند، اظهار داشت: روشهای درمانی که در تبلیغات عنوان می شود  تا کنون در بخش درمان پوست کاربرد نداشته است و  به هیچ عنوان مورد تائید دانشگاه نمی باشد.

دکتر مسعود ملکی در خصوص روش درمانی PRP که در برخی از تبلیغات مراکز درمانی پوست از آن استفاده می شود، اظهار داشت: این روش که از خون بیمار برای رشد استفاده می شود در درمان بیماری مفاصل و رواتولوژی کاربرد داشته اما هنوز در درمان بیماری های پوست تائید نشده است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص برخی از مداخلات درمانی در گروههای غیر متخصص از جمله آرایشگاهها خاطر نشان کرد: در موارد گزارش شده در برخی از مداخلات درمانی از موادی از جمله اسید باتری برای برداشت خال و یا لایه برداری پوست استفاده می شود که این امر موجب بروز صدمات جبران ناپذیری به پوست می شود.

عضو مرکز تحقیقات پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در بخش درمان پوست در ارائه خدمت و میزان اثر پذیری آن اغراق و بزرگ نمایی می شود، خاطر نشان کرد: استفاده از مواد و محصولاتی که ممکن است تاثیری موقت داشته باشند علاوه بر ضرر رساندن به سلامتی بر اقتصاد خانواده نیز تاثیر می گذارد.

مدیر گروه آموزشی پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کارایی و بی ضرر بودن برخی از موادی که در حال حاضر برای درمان  مشکلات پوستی و یا رفع چین و چروک پوست همچون لیزر و یا بوتاکس استفاده می شود هنوز ثابت نشده و ممکن است در آینده موجب ابتلا به بیماری های مختلف در فرد شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار