ادامه جنگ لفظي آلمان و رژيم صهيونيستي

تبعات شعر ضد اسرائيلي "گونتر گراس" برگزيده جايزه ادبي نوبل ادامه دارد و موجب بروز جنگ لفظي ميان تل‌آويو و برلين شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست؛ "يوآخيم گاوك" رئيس جمهور تازه كار آلمان كه اخيرا به سرزمين هاي اشغالي سفر كرده است، تصميم گرفته بود خود را از تركش هاي شعر ضد صهيونيستي "گونتر گراس" كنار نگهدارد.

اين در حالي بود كه سفير رژيم صهيونيستي در آلمان كه همانند "گاوك" به تازگي منتصب شده، از رئيس جمهور آلمان خواسته تا با استفاده از موقعيت پرنفوذ خود نسبت به انتشار چنين افكار ضد اسرائيلي، عمل كند.

"هندلزمن" سفير رژيم صهيونيستي در آلمان گفت؛ افزايش افكار ضد صهيونيستي در آلمان يك خطر بزرگ است. اشعار و افكاري در ارتباط با ضد صهيونيسم در ديگر نقاط اروپا در حال افزايش است و اين روند در آلمان ظهور و در حال انتشار است.

در سفر اخير "گاوك"، مقامات صهيونيستي تمايل زيادي به حل مسئله "گونتر گراس" و جلوگيري از اشاعه فرهنگ ضد صهيونيستي در ميان مردم آلمان بيشتر از هر موضوع ديگري نشان داده اند.

"گاوك" كه سعي داشته از اين مسئله خود را كنار بكشد، همانند يك جنگجوي آزادي سعي در برقراري صلح و همچنين پايدار نگهداشتن روابط با رژيم صهيونيستي را دارد.

از سوي ديگر، وي توانايي به چاش كشيدن يك چهره ادبي معروف و محبوب را ندارد. اين در حالي است كه جنگ لفظي آلمان و رژيم صهيونيستي در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

گفتني است؛ "گونتر گراس" در شعر ضد صهيونيستي خود، با عنوان "چه بايد گفته شود" با انتقاد از رژيم صهيونيستي، آن را تهديد بزرگي عليه بشريت معرفي كرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار