درد دندان نشانه ی چیست؟

در دندان دردی که با خوردن مواد سرد احساس می شود مراجعه سریع به پزشک الزامی است.

دکتر میترا برادران، جراح دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه درد دندان هنگام خوردن مواد شیرین شروع پوسیدگی دندان است، گفت: دردی که با خوردن مواد شیرین احساس می شود نشانه پوسیدگی در مینای دندان است که به راحتی با پرکردن ساده، درد برطرف می شود.

وی در ادامه افزود: درد دندان که هنگام خوردن مواد غذایی سرد احساس می شود، به علت عبور پوسیدگی از مینای دندان و رسیدن به عاج است که در این مرحله حتما باید دندان سریع تر ترمیم شود.

این جراح دندانپزشک با بیان اینکه درد دندان هنگام مصرف مواد غذایی داغ به مفهوم گسترش پوسیدگیدر ناحیه ی عصب است گفت: در این حالت پوسيدگي از مینا و عاج عبور کرده و به عصب دندان رسیده که اگر در ابتدا حساسیت دندان توسط دندانپزشک بررسی شود، می توان دندان را از عصب کشی خلاص كرد ولی در صورت عدم مراجعه به دندانپزشک درد موقت بهبود می یابد اما مجددا با عفونت دندان درد شدیدتر می شود که در این مرحله به طور قطع باید عصب کشی شود.

دکتر برادران با اشاره به اینکه درد هنگام جویدن غذا و بهبود آن بلافاصله پس از اتمام غذا خوردن آزار دهنده نیست ولی باید سریعا درمان شود گفت: در این حالت دندان سالم است یا به علت پر کردگی  است و یا از ناحیه ی تاج دندان دچار شکستگی شده است و یا انتهای ریشه دچار ضایعه شده که در هر صورت باید هرچه سریعتر علت درد بررسی شود.

دکتر برادران در پایان خاطر نشان کرد: بعضی از پوسیدگی ها و بیماری لثه بدون علامت هستند لذا عدم وجود  درد به مفهوم سالم بودن دندان نیست و مشکلات دندانی عمدتا پس از پیشرفت بسیار زیاد با علامت درد و ناراحتی بروز می کند بنابراین معاینه ی هر 6 ماه یکبار دندان ها ضروری است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.