کتاب اخلاق هنر از نگاه فارابی منتشر شد

کتاب اخلاق هنر از نگاه فارابی از سوی انتشارات بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این کتاب که توسط دکتر نادیا مفتونی عضو هیات علمی دانشگاه تهران نوشته شده در 110 صفحه مباحثی از حکیم ابونصر فارابی را در خصوص مقوله اخلاق در هنر ارایه کرده است.
بر پایه این گزارش، موضوعاتی چون روش شناسی توسعه اخلاق هنر دینی، نظریه خیال، وحی و نبوت از منظر فارابی، خیال و هنر، فارابی و تعریف زیبایی، تطبیق فارابی و تولستوی در مساله اخلاق هنر و... در این کتاب ارایه شده است.
حکیم ابونصر فارابی ملقب به معلم ثانی از جمله فیلسوفان قرن سوم هجری قمری است که آثاری از جمله موسیقی کبیر ، احصاء العلوم و ... را در پرونده کاری دارد.
در مقدمه این کتاب تصریح شده؛ شاید سزاوار آن باشد که به جای کشمکش بر سر جسم فارابی و عرب یا عجم خواندن وی، به معاشرت علمی و معنوی با او فخر فروشی کنیم و به تدوین و تصحیح آثار او و تحقیق و تعمق در افکارش اهمیت دهیم. چرا که اگر فارابی جایگاهی در خور و شایسته در پژوهش های علمی و فرهنگی کشور ما کسب کند در دیده جهانیان خویشاوند معنوی و فرهنگی ما محسوب خواهند شد و آنگاه چندان تفاوت نخواهد داشت که فرزند خراسان بزرگ باشد یا فاراب ماوراء النهر./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار