يك هفتم مردم جهان از سوء تغذيه رنج مي برند

سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد فائو در گزارشي اعلام کرد از هر هفت نفر در جهان، يک نفر قرباني سوءتغذيه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، خوزه گرازيانو دا سيلوا مديرکل فائو با اشاره به کنفرانس سازمان ملل درباره توسعه پايدار که بيستم تا بيست و دوم ژوئن در ريو دو ژانيرو برزيل برگزار مي شود اعلام کرد:  مادامي که اين وضعيت ادامه دارد، توسعه نمي تواند پايدار توصيف شود.
وي افزود: نشست ريو فرصتي منحصر به فرد را براي بررسي همسويي بين برنامه هاي امنيت غذايي و استقامت براي تضمين تحقق اين اهداف فراهم مي آورد.
اين گزارش با عنوان به سوي آينده‌اي که ما مي خواهيم: بدون گرسنگي و تحقق انتقال به سوي کشاورزي و سيستم هاي کشاورزي پايدار دولت ها را به وارد کردن تدابير تشويقي در مصرف و توليد پايدار، ارتقا عملکرد صحيح و عدالت در بازارهاي کشاورزي و غذايي و سرمايه گذاري منابع دولتي در نوآوري و تأسياست زيربنايي تشويق مي کند.
بر اساس اين گزارش، سه چهارم افراد فقير و گرسنه جهان در مناطق روستايي زندگي مي کنند و بيشتر آنان براي امرار معاش به کشاورزي و فعاليت هاي مرتبط با آن وابسته اند.
علاوه بر اين، 40 درصد زمين هاي کشاورزي تخريب شد در مناطقي هستند که ميزان بالاي فقر وجود دارد.
اين گزارش تصريح مي کند: گرسنگي، دور باطل کاهش توليد، فقر فزاينده، کندي توسعه اقتصادي و  تخريب منابع را به حرکت درمي آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار