رييس رسانه ملي:

محور امنيت پايدار در جمهوري اسلامي ايران، رضايت مندي مردم است

رئيس رسانه ملي گفت: همه مسائل امنيتي جامعه ما به مردم بر مي گردد زيرا محور امنيت پايدار در جمهوري اسلامي ايران، رضايت مندي مردم است و اين ويژگي در مقايسه با کشورهاي ديگر دنيا متفاوت است.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران، عزت الله ضرغامي در همايش امنيت پايدار ضمن بيان اين مطلب افزود: مجموعه اقدامات و فعاليت هايي که براي شکل گيري افکار عمومي انجام مي شود، نوعي مطالبه منطقي جامعه است.

رئيس سازمان صدا و سيما گفت: امنيتي ساختن جامعه نقطه مقابل امنيت سازي جامعه است يعني امنيتي کردن اموري که امنيتي نيست، باعث مي شود امنيت پايدار از بين برود.

ضرغامي افزود: در برخي از مقاطع رفتار دستگاه هاي امنيتي به شکل سنتي، منجر به فضاي تهديد مي شود و ايجاد تهديد اثر جدي بر امنيت جامعه مي گذارد. وي، به حادثه فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: يکي از بهترين پايلوت ها براي بررسي امنيتي ساختن جامعه همين موضوع است.

وي ادامه داد: رهبري پس از ايجاد فتنه فرمودند "بايد بين افرادي که 13 ميليون رأي داده اند با کساني که کف خيابان اقدامات تخريبي مي کنند، جداسازي صورت گيرد" و رسانه ملي در اين دوران يکصد گفتگوي اقناع کننده پخش کرد.

رييس رسانه ملي گفت: رسانه ملي در جنگ نرم، برنامه ريزي هاي جزئي و کلي دارد که در شرايط متناسب، اين برنامه ها را اعمال مي کند.

ضرغامي، اميد بخشي و ارائه چهره مطلوب از جامعه را يکي ديگر از محورهاي امنيت سازي دانست و افزود: همه تلاش دشمن اين است تا مردم را نااميد کند، آينده مردم را سياه جلوه دهد و اين بزرگترين تهديد براي جامعه است.

وي افزود: فلسفه ظهور امام زمان (عج) دميدن روح اميد در جامعه است و ما هر گونه سياه نمايي و تخريب را بايد کنار بگذاريم. رئيس سازمان صدا و سيما گفت: مقام معظم رهبري بارها در مورد دولت دستور داده اند که دولت بايد تقويت شود زيرا امروز ما جنگ اقتصادي داريم و دشمنان دنبال تحريم هاي فلج کننده هستند.

ضرغامي گفت: متأسفانه در نزاع هاي سياسي، جنگ اقتصادي فراموش مي شود، بنابر اين سپاه پاسداران و دستگاه هاي امنيتي بايد کشور و دولت را کمک کنند تا از اين جنگ اقتصادي با سربلندي بيرون بياييم که لازمه آن اين است که در داخل سياه نمايي نشود.

رئيس رسانه ملي افزود: البته اشکالاتي که در دولتمردان و نظام ديده مي شود بايد در جاي ديگر نقد عالمانه بشود و به گونه اي در اين زمينه عمل شود تا دشمن سوء استفاده نکند و به هدفش نرسد.

ضرغامي به مسئله تقويت باورهاي ديني به عنوان ششمين محور در بحث امنيت سازي اشاره کرد و افزود: اعتقادات ديني در مقابله با دشمن، به مردم کشور ما پايداري مي دهد و هر چه اعتقادات عميق تر باشد، امنيت پايدار با شتاب بيشتري ايجاد مي شود.

رئيس سازمان صدا و سيما در رابطه با تقويت باورهاي ديني گفت: رسانه ملي با استفاده از سخنراني مراجع تقليد، علما و کارشناسان به عنوان يکي از مزيت هاي رقابتي در اين زمينه عمل کرده است.

وي به پخش سريال مختارنامه و تأثير اين سريال اشاره کرد و افزود: مردم بعد از فتنه سال 88 با ديدن اين سريال، پيچيدگي هاي فتنه را بسيار خوب درک کردند.

ضرغامي در بحث تعميق محتوا و مانور دهي مذهبي به تصاوير چشم نواز مانور قدرت براي مردم معتقد کشور اشاره کرد و گفت: مصداق اين موضوع، پخش جمعيت انبوه عزاداران زنجاني در ماه محرم بود که موجب فرهنگ سازي شد و در سال هاي بعد، اين شيوه عزاداري در کرمان، يزد، اردبيل و لرستان هم فرهنگ سازي شد.

رئيس رسانه ملي افزود: دشمن وقتي انبوه ميليوني ملت ما را در عزاداري هاي محرم مي بيند که به خيابان ها آمده اند و عکس رهبري را در دست دارند، نسبت به اهداف شوم خود مأيوس مي شود، چرا که همه اين کارها امنيتي است و آثار گسترده و ماندگار امنيتي هم در پي دارد.

ضرغامي در ادامه گفت: چند هزار کانال ماهواره اي در جهان، هم فرهنگ و هم مسائل سياسي نظام اسلامي را نشانه گرفته اند.

وي در همايش سراسري امنيت پايدار، يکي از روش هاي شبکه هاي ماهواره اي براي تأثيرگذاري بر مخاطب به ويژه جوانان را استفاده از سرگرمي ها از جمله فيلم و سريال عنوان کرد و افزود: در اين عرصه شبکه هاي جمهوري اسلامي ايران نيز با رويکرد تهاجم رسانه اي به مقابله با هجمه هاي گسترده اين شبکه ها رفته اند که از آن جمله مي توان به شبکه IFILM اشاره کرد.

رئيس رسانه ملي گفت: IFILM تأثير فوق العاده اي بر فرهنگ کشورهاي مسلمان و عرب منطقه داشته است.

ضرغامي يکي ديگر از روش هاي دشمن در تخريب فرهنگ ملي را استفاده از شبکه هاي ورزشي و موسيقي عنوان کرد و افزود: 150 شبکه هم اکنون با موسيقي هاي مبتذل، فکر جوانان را تهديد و تخريب مي کنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به موضوع هسته اي و فشار غرب عليه ملت ايران در همين زمينه افزود: معتقدم پروژه هسته اي در ابعاد مختلف و سياست هاي متنوعي که در پي آن ايجاد شد، حقانيت جمهوري اسلامي ايران را بارها و بارها به جهانيان ثابت کرد.

ضرغامي گفت: در همين پروژه هسته اي، دبير شوراي عالي امنيت ملي در سوم خرداد و سالروز حماسه خرمشهر، در کاخ صدام با نمايندگان دنيا مذاکره و به آنان يادآوري کرد که ملت ايران با قدرت خرمشهر را آزاد کردند و آنان بايد از سرنوشت صدام عبرت بگيرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار