اختصاصی/

سریعترین ترن های هوایی جهان +عکس

ترن هوایی وسیله ای تفریحی است که امروزه در اکثر شهر بازی ها در سرتاسر دنیا وجود دارد و طرفداران خاص خود را نیز دارد. برای آشنایی با سریعترین ترن های هوایی در دنیا این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، ترن های هوایی یکی از جذاب ترین بخش ها در هر مجموعه تفریحی هستند که البته استفاده از آن برای هر شخصی ممکن نیست. افزایش ناگهانی سرعت و تغییرات سریع در ارتفاع این ترن ها باعث می شود تا بسیاری از افراد در هنگام حرکت این وسیله به صورت ناخودآگاه جیغ کشیده و به شدت هیجان زده شوند. در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از سریعترین ترن های هوایی جهان را به شما معرفی کنیم.



انتقام شبح در پنسیلوانیا
این ترن هوایی در منطقه مافین غربی در ایالت پنسیلوانیا آمریکا و در سال 2001 میلادی افتتاح شده است. این ترن هوایی از یک سازه فولادی به ارتفاع بیشینه 69 متر بهره می برد و می تواند به سرعتی در حدود 131 کیلومتر در ساعت برسد. این سازه به منظور جایگزینی ترن هوایی قبلی این مکان به نام " شبح فولادی " ساخته شده است.



جالوت در کالیفرنیا
این ترن هوایی در منطقه والنسیا در ایالت کالیفرنیای آمریکا دارای یکی از بلندترین سازه ها در بین سایر ترن های هوایی با ارتفاع بیشینه 77 متر است. در این ترن هوایی از مسیرهای پر پیچ و خم بسیاری استفاده شده است که با توجه به سرعت 136 کیلومتر بر ساعتی این ترن استفاده از آن می تواند برای هر شخصی بسیار دلهره آور باشد.



تایتان در تگزاس
این سازه عظیم در شهر آرلینگتون در ایالت تگزاس آمریکا واقع شده است . ارتفاع 255 متری این سازه در مرتفع ترین نقطه به همراه سرعت 136 کیلومتر در ساعتی آن را بسیار شبیه به ترن قبلی در لیست ما کرده است. بنا بر اطلاعات موجود طراح هر دو این ترن ها یک نفر است.



نیروی هزاره در اوهایو
این ترن هوایی در پارک " Cedar Point " در ایالت اوهایو آمریکا یکی از مرتفع ترین ترن های هوایی جهان با ارتفاعی در حدود 94 متر در نقطه بیشینه است. این ترن هوایی می تواند تا زاویه 80 درجه نسبت سطح زمین حرکت کرده و سرعتی در حدود 149 کیلومتر در ساعت را بدست آورد.



اژدهای فولادی ژاپن
اژدهای فولادی 2000 مرتفعترین ترن هوایی با طراحی موجی در جهان است که در کشور ژاپن قرار دارد. این ترن هوایی همچنین یکی از طولانی ترین ترن های هوایی دنیا به طول 2479 متر است و می تواند با سرعت 152 کیلومتر در ساعت حرکت کند.



ابرمرد در کالفرنیا
این ترن هوایی را می توان ترسناک ترین در نوع خود در جهان دانست. این ترن هوایی در مدت چند ثانیه شما را به ارتفاع یک ساختمان 41 طبقه بالا برده و با همان سرعت پایین می آورد. این حرکت سریع با سرعت 161 کیلومتر بر ساعت باعث می شود تا استفاده کنندگان از این ترن برای مدت 6.5 ثانیه بی وزنی را تجربه کنند. این ترن می تواند در مدت 7 ثانیه به این سرعت برسد که این مسئله به نوعی یک رکورد محسوب می شود.



برج وحشت در استرالیا
این ترن هوایی یکی دیگر از سریعترین و در عین حال ترسناک ترین ترنهای هوایی در جهان است که ترن های آن با نیروی الکترو مغناطیسی فعالیت می کند. این ترن در ظرف مدت 7 ثانیه از سرعت صفر به 161 کیلومتر رسیده و مسافرین خود را با زاویه 90 درجه به بالا می برد و سپس با همان سرعت آنها را به پایین برمی گرداند. این تغییر سریع و ناگهانی در ارتفاع فشاری در حدود 4.5 جی را به سرنشینان وارد می کند.



دودونپا در ژاپن
این ترن هوایی که در سال 2001 میلادی در ژاپن به بهره برداری رسیده است دارای بیشینه ارتفاع 52 متر بوده  و می تواند در مدت دو ثانیه به سرعتی در حدود 172 کیلومتر بر ساعت برسد. این ترن پس از رسیدن به بالاترین ارتفاع چند لحظه از سرعت کم می کند تا به سرنشیان خود زمانی برای نفس کشیدن دهد و سپس با همان سرعت به سمت پایین شیرجه می رود و فشار جی زیادی را به سرنشینان وارد می کند.



" Top Thrill Dragster  " در اوهایو
این ترن هوایی در مجموعه " Cedar Point " در ایالت اوهایو آمریکا دارای ارتفاعی در حدود 128 متر است و به دلیل رسیدن به این ارتفاع با سرعتی در حدود 193 کیلومتر در ساعت در بالاترین نقطه برای لحظاتی فشار صفر و حالت بی وزنی را تجربه کرده و سپس به سرعت به پایین می آید. این ترن هوایی دارای زاویه ای در حدود 720 درجه را طی می کند تا بتواند کل مسیر خود را طی کند.



کینگ داکا در نیوجرسی
و اما آخرین ترن هوایی در لیست ما ترن " Kingda Ka " در ایالت نیوجرسی آمریکا است.  این ترن نه فقط سریعترین ترن هوایی جهان  و بلکه مرتفع ترین آنها نیز است.قطار هوایی مورد نظر توانایی حرکت با سرعت 206 کیلومتر بر ساعت را داشته و ارتفاع آن در حدود 139.5 متر است. در طول مسیر حرکت این واگن ها از چندین پیچ بسیار تند و رسیدن به زاویه 90 درجه نسبت به زمین برای افزایش هیجان سواری استفاده می شود./ ق پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۸:۴۸ ۰۷ تير ۱۳۹۱
کی جراتشو داره سوار شه!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
م.ر
۰۰:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووه ه ه!!!!!!!!!!
خوش بحال هرکی که سوار اینا میشه!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار