دلایل پرخاشگری را در کودکی جستجو کنید

مناطق خاصی از مغز مانند دستگاه لیمبیک با فعالیت خشن و تکانشی ارتباط دارد و نواحی دیگر از مغز نیز با مهار این گونه فعالیت ها مربوط است.

متین السادات نصری، مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی هورمون ها به خصوص تسترون يا رفتار خشن و پرخاشگرانه ارتباط دارد که گاهی در تشخیص این اختلال روی عوامل عضوی که همان آسیب های مغزی هستند تاکید می شود.

وی افزود: رفتارهای پرخاشگرانه در کسانی که دچار صرع لب گیجگاه هستند و یا به هر دلیل دچار ضربه ی مغزی و آسیب های مغزی شده اند دیده می شود.

وی در ادامه گفت: اما گاهی باید ریشه ی رفتارهای پرخاشگرانه را در کودکی جستجو کرد در کودکانی که مبتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی هستند نشانه های پرخاشگری به کرات دیده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در اینجا نقش ناقلین عصبی بویژه سروتونین را نباید در بروز رفتار پرخاشگرانه از نظر دور داشت، کاهش میزان سروتونین در مایع مغزی- نخاعی و ساقه ی مغز و مکان های اتصال سروتونین باعث بروز پرخاشگری می شود./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
بله متاسفانه بعضي از خشونت هاي شديد با فرزند در دوران كودكي منجر به مبتلا شدن كودك به بيماري صرع مي گردد ويا حتي كودك دچار لكنت زبان مي گردداگر كمي فكر كنيم خواهيم ديد اين فرزند چه گناهي دارد كه بايد اين گونه تا آخر عمر عذاب بكشد فقط به خاطر خودخواهي والدين
آخرین اخبار