عباس ميرهاشمي:

تلخ ترين عكس هايم را از مراسم ارتحال امام (ره) گرفتم

با شنيدن خبر ارتحال حضرت امام خميني(ره) سه روز به بهشت زهرا(س) مي رفتم و از مردم بر ديوار تكيه زده و بهت زده از فقدان امام (ره) عكس مي گرفتم.

عباس ميرهاشمي از هنرمندان برجسته عكاسي كشورمان در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت:از مراسم ارتحال حضرت امام خميني(ره) عكس هاي فراواني را گرفته ام.

وي اظهار داشت:با ثبت لحظه هاي غم و اندوه مردم براي از دست دادن رهبر جمهوري انقلاب اسلامي بسيار سخت و دشوار بود.
وي گفت:تلخ ترين عكس هايي كه گرفته ام،مربوط به عكس هاي ارتحال حضرت امام(ره) است.
وي تصريح كرد:پس از شنيدن خبر رحلت حضرت امام خميني(ره) هر روز به بهشت زهرا (س)مي رفتم تا از مردمي كه از راه هاي دور نزديك به تهران مي آيند و در ناباوري شب را در همانجا به صبح مي رسانند،از مردمي كه بر ديوارها تكيه زده اند و با چهره اي حزن انگيز به يكديگر خيره شده اند عكس بگيرم.
اين هنرمند برجسته عكاس كشورمان گفت:شنيدن خبر رحلت حضرت امام خميني (ره) باوركردني نبود و رفتن به مصلا و ديدن پيكر مبارك ايشان غم سينه را مضاعف مي كرد ولي باز هم باور نمي كرديم كه امام را از دست داده ايم.
مير هاشمي گفت:در روزهاي اول به قدري فضا سنگين بود كه اصلاً توان عكس گرفتن را نداشته و فقط مردم سياه پوش را نگاه مي كردم.
وي درباره تعداد عكس هايي كه ايام ارتحال حضرت امام خميني(ره) به ثبت رسانده نيز گفت: مجموعه عكس هايي از ايام ارتحال حضرت امام خميني(ره) را در كنار ديگر آثارم دارم؛اما اين عكس ها به قدري تلخ بودند كه هيچگاه فكر نكردم به چند قطعه عكس از ايام ارتحال حضرت امام خميني(ره) دارم.
وي در ادامه اظهار داشت:در مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره) عكاسان فراواني آمده بودند اما اين بار در كنار چهره سياهپوش و غمگين مردم با مشاهده عكس هاي اين ايام ناگوار و تلخ مي توان اندوه موج زده بر ديده عكاسي را در آن لحظه مشاهده كرد،در حقيقت اين عكس ها به خوبي القاء كننده فضاي سنگين و غمگين از دست رهبر فرزانه و بنيانگذار انقلاب اسلامي است.
وي گفت:عكاسان بدون هيچ تلاشي تنها با ثبت لحظه هاي ايام ارتحال غم ناباوري مردم را از دريچه دوربين خود نشان داده اند./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار