تخصيص سه رديف بودجه جديد توسط مجلس شوراي اسلامي براي آموزش و پرورش

رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور از تخصيص 3 رديف بودجه جديد توسط مجلس در بودجه سال 91به سازمان نوسازي خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مرتضي رئيسي از اختصاص سه رديف جديد و مستقل براي آموزش و پرورش در بودجه 91 خبر داد و افزود: مجلس شوراي اسلامي در بودجه امسال براي هوشمندسازي مدارس، مدارس خارج از كشور و گازرساني به مدارس شهري و روستايي رديف جداگانه‌اي را تصويب كرده است.
مرتضي رئيسي با بيان اينكه در بودجه امسال 12 رديف جداگانه در سطح ملي براي آموزش و پرورش مصوب شده است، اظهار كرد: امسال براي نخستين بار اعتبار مستقلي براي هوشمند سازي مدارس به مبلغ 40 ميليارد تومان اختصاص يافته كه با اين رقم بخشي از اهداف تعريف شده براي توسعه و هوشمندسازي مدارس كشور اجرايي خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه براي توسعه و ساماندهي مدارس خارج از كشور 30 ميليارد تومان و تجهيزات هنرستان‌ها 31 ميليارد تومان اختصاص يافت، افزود: براي اجراي طرح ملي گازرساني به مدارس شهري و روستايي نيز رديف جداگانه‌اي در مجلس شوراي اسلامي مصوب شد و بر اين اساس مقرر شد وزارت نفت بخشي از درآمدهاي حاصل از عوايد جزيي خود را به اجراي طرح گازرساني براي مدارس شهري و روستايي فاقد اين امكانات اختصاص دهد.
رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور تصريح كرد: همچنين در بودجه 91 مقرر شده 20 درصد از محل يك درصد اعتبارات تربيت بدني كشور براي ساخت و تجهيز سالن‌هاي ورزشي در درون مدارس اختصاص يابد كه در اين مصوبه اولويت ساخت و تجهيز سالن‌هاي ورزشي با مدارس دخترانه است.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش تأكيد كرد: با اعتبارات خوبي كه امسال در اختيار بخش عمراني و تربيت بدني آموزش و پرورش قرار گرفته، سرانه فضاي ورزشي دانش‌آموزان بهبود خواهد يافت.
رئيسي خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين رديف‌هاي بودجه امسال مربوط به بخش تخريب، بازسازي و مقاوم‌سازي مدارس تخريبي و فرسوده است كه براي نخستين بار در تاريخ آموزش و پرورش اعتباري معادل يك هزار ميليارد تومان به اين بخش اختصاص يافته است و مي‌توان گفت سال 91 بهترين سال عمراني آموزش و پرورش خواهد بود./ز
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار