انگیزه کشی ممنوع؛

خداداد: قهرمانی ها متعلق به همه است، کسی ادعایی نداشته باشد

قهرمان سابق تیم ملی تکواندو معتقد است نباید انگیزه را در میان قهرمانان بزرگ تکواندو از بین برد و ضمن آنکه کسي نیز نباید ادعایی داشته باشد زیرا همه در موفقیت ها سهیم هستند.

بهزاد خداداد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در چند وقت اخیر از طریق رسانه ها متوجه شدم که کادر فنی تیم ملی و فدراسیون تکواندو قصد برگزاری رقابت های انتخابی در وزن دوم المپیکی را ندارند و فکر می کنم این تصمیم اشتباهی است و باعث انگیزه کشی می شود.

*ای کاش قولی داده نمی شد

وی افزود: به شرایط و وضعیت معتمد و نصر آزادانی کاری ندارم اما اگر قرار بود چنین تصمیمی گرفته شود بهتر بود به بازیکنی که برای وعده و وعید سرشار از انگیزه برای المپیک شده نمی گفتند صحبت هایم براساس شنیده ها است اما ای کاش چنین قول هایی داده نمی شد.

*هم اکنون خصومت شخصی در کار نیست

وی خاطرنشان کرد: المپیک قبلی را به دلیل خصومت های شخصی از دست دادم اما هم اکنون این شرایط در تیم ملی نیست عسگری و ساعی خودشان از قهرمانان سابق تیم ملی هستند و حق و ناحق را دیده اند و می توانند به خوبی تصمیم گیری کنند تا حقی پایمان نشود تا بازیکنی که مستحق المپیک است انتخاب شود.

*نباید به تکواندو خیانت شود

وی افزود: ساعی و عسگری با تمام مشکلات ورزشکاران آشنا هستند و می توانند چنین تصمیماتی چه عواقبی دارد.

نصر آزادانی و باقری معتمد از مدال آوران آسیایی و جهانی تیم ملی هستند و سال ها برای مدال گرفتن زحمت کشیده اند به قرعه و رنکینگ جهانی تکواندو کاران کاری ندارم تمام صحبت من این است که چرا کادر فنی که خود از قهرمانان تکواندو هستند چنین وعده هایی را عملی نمی کنند باید به ستاره های ورزشی کشور توجه کرد و در غیر این صورت فکر می کنم به تکواندو خیانت می شود.

*تیم ملی تصمیم منطقی می خواهد

خداداد گفت: نصر آزادانی با انگیزه وعده ها طلای مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد و امیدوارم شرایطی فراهم شود تا انگیزه وی از بین نرود، معتمد از لحاظ رنکینگ شرایط بهتری دارد و در قرعه می تواند وضعیت خوبی در المپیک داشته باشد حضور پیشکسوتان و قهرمانان تکواندو در کادر فنی تیم ملی می تواند منجر به تصمیمی منطقی شود.

*بی تجربه ها خوب نتیجه گرفتند

قهرمان سابق تیم ملی تکواندو در خصوص عملکرد تیم امید در پیکارهای قهرمانی آسیا تصریح کرد: عملکرد تیم ایران شاید نسبت به دوره قبل با یک پله سقوط همراه بود اما تیم ملی امید با حدود 50 درصد از توان ملی خود در این دوره از پیکارهای قهرمانی آسیا شرکت کرد و نسبت به دوره قبل تیم ملی یوسف کرمی، فرزاد عبداللهی، محمد باقری معتمد و کوروش رجلی را همراه نداشت از 6 تکواندوکار دوره گذشته چهار نفر درگیر اردوی المپیک بودند و سیاست فدراسیون در این بود که به المپیکی ها استراحت داده شود.

وی گفت: میدان دادن به تکواندوکاران امید کار بسیار خوبی بود و از بازیکنان تیم قبلی تنها رضا نادریان و حسین تاجیک در ترکیب تیم این دوره قرار داشتند به هر حال برای تیم ملی امید کارنامه مورد قبولی از نظر خیلی ها نبود.

حسین تاجیک با توجه به گفته های قبلی خوب بازی کرد و استحقاق مدال طلا را داشت اما مصدومیت وی مانع کسب مدال طلا شد اما تیم ما با این بضاعت و بازیکنان نتیجه بسیار خوب و مورد قبولی گرفت.

وی افزود: شاید با چهل درصد توان ملی به گفته برخی ها باید قهرمانی آسیا می شدیم اما عوامل دیگر را نباید نادیده گرفت با بازیکنان بی تجربه و جایگزین بازهم تیم ملی توانست به مدال های خوشرنگی دست یابد.

*موفقیت ها متعلق به خانواده تکواندو است

خداداد در مورد برخی انتقادات در خصوص نتایج تیم ملی امید گفت: اگر تیم های ملی قهرمان جهان و آسیا شده تنها مرهون زحمات خانواده بزرگ تکواندو است و مربوط به شخص خاصي نیست اگر کسي بهترین مربی جهان می شود باید آن را مدیون زحمات همه مربیان و کادر فدراسیون بداند.

در دوره گذشته تیم ملی به جز آقایان، مقانلو و افلاک و سایر بازیکنان هم در موقعیت های تیم ملی سهیم بوده اند اگر تیم ملی قهرمان شده و یا عناوین برتر دنیا را کسب کرده نباید زحمات مربیان سازنده را نادیده گرفت این عناوین متعلق به همه است و به اسم شخص خاصي ثبت نشده و کسي نمی تواند ادعای بهترین مربی دنیا را داشته باشد.

*در پتروپارت می مانم

تکواندوکار تیم پتروپارت تهران اظهار داشت: امسال هم در تیم پتروپارت در لیگ بازی می کنم و در مورد فعالیت در تیم جوانه هنوز تصمیمی نگرفته ام، پتروپارت فعلاً شرایط مالی خوبی ندارد اما همه فکرم معطوف این است با تصویب مسئولان پتروپارت امسال در لیگ برتر حاضر می شود و بازیکنان جدید در اختیار می گیرد.

وی افزود: فعلاً در چند باشگاه تیم داری هم می کنم و تمرینات بدنسازی را همراه با تمرینات استقامتی تا آغاز رقابت های لیگ برتر در برنامه دارم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار