پیام تسلیت صالحی به همتایان نیجریه ای و عراقی خود

وزیر امور خارجه کشورمان در پی سقوط هواپیمای مسافری متعلق به خطوط هوایی نیجریه در شهر لاگوس و محکوم کردن حادثه تروریستی بغداد، به همتایان نیجریه ای و عراقی خود تسلیت گفت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، علی اکبر صالحی در این پیام خطاب به همتای نیجریه ای خود ضمن ابراز همدردی با بازماندگان كشته شده این سانحه، این حادثه را به دولت و ملت جمهوری فدرال نیجریه تسلیت گفت.

وی در این پیام از خداوند متعال برای قربانیان حادثه غفران الهی ، برای بازماندگان صبر و برای مجروحان حادثه شفای عاجل را از خداوند متعال مسئلت کرد.

در این پیام همچنین آمده است، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران خود را در این حادثه غم انگیز شریك و همدم دولت و ملت جمهوری فدرال نیجریه می داند و برای ارائه هرگونه كمك و مساعدت آمادگی دارد.

وزیرامورخارجه کشورمان هم چنین در پیامی ضمن محكوم كردن حادثه تروریستی بغداد، شهادت جمع زیادی از مردم بیگناه این شهر را به همتای عراقی خود و نیز دولت و ملت عراق خاصه خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

صالحی با اشاره به سكوت عجیب و معنادار مدعیان حقوق بشر در قبال كشتار روزمره مردم بی گناه عراق و برخورد دوگانه آنان با مسائل منطقه ای و بین المللی گفت: محور شوم صهیونیسم و ائتلاف كفر و نفاق قصد دارند با تداوم این گونه اقدامات تروریستی مانع شكل گیری نقش موثر عراق جدید در معادلات سیاسی، دینی و فرهنگی منطقه و جهان اسلام شوند.

وزیر امور خارجه كشورمان ابراز اطمینان كرد در پرتو هوشیاری ملت، و حكمت و درایت دولت و رهبران دینی و سیاسی عراق، این كشور موج سهمگین توطئه ها و فتنه های جاری را با پیروزی و عزت پشت سر خواهد گذاشت.

صالحی در پایان از خداوند برای بازماندگان قربانیان حادثه تروریستی بغداد صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد./پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار