سمینار آموزشی بیماری تب کنگو برگزار می شود

سمینار آموزشی یک روزه بیماری تب کنگو 18 خرداد در دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می شود.

 دکتر فرهنگ بابا محمودی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اگر چه بیماری تب کنگو در کشورمان شایع نیست ولی در یک ماه اخیر یک مورد در استان مازندران دیده شده است که خوشبختانه این فرد بهبود پیدا کرده و  مناطقی که احتمال آلودگی در آن می رفت کاملا تحت کنترل و بررسی است.
وی گفت: با دامپزشکی استان زنجان کاملا هماهنگ هستیم، چرا که این یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است.
 بابا محمودی تصریح کرد: حیواناتی که بیشتر آلوده می شوند گوسفند، بز و گاو هستند که هیچ علایمی از این بیماری نداشته ولی این ویروس به مدت یک هفته در بدن آنها وجود دارد.
 این متخصص عفونی تصریح کرد:  به هنگام ذبح کردن این حیوانات،  در صورتی که فرد کشتار کننده  خراشیدگی روی دست داشته باشد ویروس وارد بدن وی شده و فرد را مبتلا می کند.

***مهم ترین واکسن پیشگیری از تب کنگو بالا بردن دانش در این زمینه است
 وی ادامه داد: این آموزش با همکاری دامپزشکی استان زنجان برای تمامی قصابان، دامداران و کارکنان کشتار گاهها انجام می گیرد، تا راهی در جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری باشد.
 بابا محمودی افزود: مهم ترین واکسن برای پیشگیری از آلودگی بالا بردن میزان دانش انسانها است،  این ویروس از سه طریق به انسان منتقل می شود.
 دانشیار دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: هر چند که موارد اندکی از این بیماری در کشور دیده می شوند ولی شناساندن عوامل بالینی، روش تشخیص و درمان و پیشگیری از آن امر بسیار مهمی است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار