شمس:

مسئولان وزارت ورزش مشكلات شغلي ناشنوايان را حل كنند

ورزشكاران و قهرمانان ناشنواي كشورمان پس از حضور در رقابت هاي جهاني از فعاليت كاري خود اخراج مي شوند و متأسفانه همچنان آنها با مشكلات شغلي مواجه هستند

حسين شمس، مدیر فني تيم فوتسال ناشنوايان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در هفتمين دوره از مسابقات فوتسال اقيانوسيه،‌ آسيا هفت كشور اعلام آمادگي كرده بودند و نسبت به دوره هاي گذشته تيم ها از لحاظ فني رشد و پيشرفت قابل توجهي داشتند، تيم فوتسال ايران نيز با توانايي و قدرت فني بسيار بالايي به رقابت پرداخت و خوشبختانه فوتباليست ها و اعضا كادر فني نتيجه ي تلاش و زحمات فراوان خود را با كسب عنوان قهرماني دريافت كردند.

مدير فني تيم فوتسال ناشنوايان تصريح كرد: از ميان تيم هاي قدرتمند، تايلند حريف سرسخت و جدي براي فوتباليست هاي كشورمان محسوب مي شوند، اين تيم در دوره ي گذشته در مرحله فينال، تيم ايراني را شكست و مانع كسب عنوان قهرماني تيم ايران شدند اما فوتباليست ها در اين دوره در دو مرحله مقدماتي و فينال با وجود تمام مشكلات و حواشي فراوان تايلند را مغلوب و انتقام با شكست دوره ي قبل را گرفتند.

وي ادامه داد:‌ تيم فوتسال ناشنواي كشورمان براي كسب عنوان قهرماني علاو بر اينكه تمرينات بسيار فشرده و منظمي را انجام دادند، اعتماد به نفس ناشي از قهرماني جهاني در سوئد نقش مهمي از در كسب اين مقام داشته است و نمي توان انگيزه و روحيه مضاعف قهرماني جهان را در تحقق اين مسئله ناديده گرفت.

شمس افزود:‌ قهرماني فوتساليست هاي كشورمان در اين دوره از رقابت هاي آسيايي، اقيانوسيه قابل پيش بيني بود چرا كه آنها از سد تيم هاي قدرتمند جهاني عبور كردند و مفتخربه كسب عنوان قهرماني در جهان نيز مي باشند از اينرو حريفان آسيايي براي تيم پر قدرت ايران مشكل ساز نبودند البته تيم فوتسال تايلند تا حدودي فراتر از ساير تيم هاي آسيايي عمل مي كنند و تنها حريف سرسخت آسيايي براي فوتساليست هاي كشورمان محسوب مي شوند.

شمس تصريح كرد: فوتساليست ها در حال حاضر در استراحت بسر مي برند و از آن جايي كه تاكنون زمان مسابقات آتي تيم

فوتسال کشورمان مشخص نشده است لذا اردو و تمرین خاصی در تیم ملی فوتسال ناشنوایان برنامه ریزی شده است اما به محض ابلاغ و برگزاری زمان قطعی مسابقات آتی فوتبالیست ها را آماده رقابت می کنیم.

وی ادامه داد: به هرحال قهرمانی در آسیا موفقیت بزرگی است و از سوی خودم به فوتسالیست ها، ورزشکاران و مردم کشورمان تبریک می گویم و امیدوارم مسئولین و متولیان ورزش با حمایت های مالی و معنوی خود از ورزشکاران ناشنوا زمینه های موفقیت و پیشرفت آنها را در عرصه های بین المللی فراهم کنند.

مدیر فنی تیم فوتسال تصریح کرد: ورزش و ورزشکاران ناشنوا با محدودیت های بسیاری مواجه هستند مشکلات آنها بیش از ورزشکاران معمولی است ورزشکاران ناشنوا از توانایی و قابلیت های فنی بالایی برخوردار هستند اما متأسفانه عدم حمایت های لازم آنها را در حاشیه قرار داده است البته امیدوارم با موفقیت در بازی های آسیایی، اقیانوسیه، مسئولین توجه ویژه تری به ورزش ناشنوایان داشته باشند.

وی افزود: عدم امنیت شغلی از مهمترین مشکلاتی است که ورزشکاران ناشنوا با آن مواجه هستند آنها برای حضور و افتخار آفرینی در مسابقات بین المللی از شغل خود اخراج می شوند و با مظلومیت کامل مجبور به ترک فعالیت روزانه خود می شود این مسئله انگیزه ورزشکاران ناشنوا را کاهش می دهد و در آینده ای نزدیک ناشنوایی با وجود قابلیت کامل حاضر به حضور در مسابقات نمی شود.

شمس تصریح کرد: در گذشته یکی از قهرمانان همدانی پس از بازگشت از مسابقات از کار خود اخراج شد که در آن زمان با واسطه گری و پیگیری های مسئولین فدراسیون وی دوباره به محل خدمت خود بازگشت اما گویا این مشکل همچنان به قوت خود باقی است ورزشکاران ناشنوا علاوه بر اینکه استرس و اضطراب مسابقات را دارند باید به این مسائل حاشیه ای که تمرکز ورزشکاران را برهم می زند تفکر کند.

مدیر فنی تیم فوتسال ناشنوا ادامه داد: ناشنوایان ثابت کردند که در صورت ایجاد زمینه ها و امکانات مناسب توانایی درخشش و کسب عناوین مهم را برای فدراسیون ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماران خاص دارند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار