همدان/4

همدان، میزبان مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا

استان همدان 23 تا 25 تیر ، میزبان مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا خواهد بود.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان در نشست نمایندگان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان با مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت : در چهار سال اخیر با فعالیت های انجام شده، همدان به قطب کوهنوردی و اسکی کشور تبدیل شده است .
سیدعبدی افتخاری افزود : ساخت پناهگاه یخچال و کرکس اسدآباد ، تعمیر و تجهیز پناهگاه میدان میشان و احداث پناهگاه کلاغ لانه از اقداماتی است که در زمینه زیر ساخت های کوهنوردی استان انجام شده است.
وی گفت : برای نخستین بار در کشور سالن مجهز سنگنوردی با ارتفاع 24 متر و امکانات کاملی چون خوابگاه ورزشکاران ، فضای اداری و فضای رستوران ساخته شده است و  تیرامسال همزمان با برگزاری مسابقات آسیایی در همدان و با حضور مسولان کشوری به بهره برداری خواهد رسید و انتظار می رود با افتتاح این پروژه شاهد شکوفایی دوباره سنگنوردی استان در کشور باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد : در چهار سال اخیر معادل 30 سال گذشته برای کوهنوردی استان هزینه شده است و انرژی زیادی برای پیشرفت کوهنوردی و سنگنوردی استان صرف شده است و توقع از دوستان در مجموعه هیات بازگشت به روزهای درخشان گذشته و آغاز شکوفایی و رشد بهتر در کوهنوردی کشور است.
وی ادامه داد :  میزبانی مسابقات مختلف کشوری و بین المللی تاثیرات مثبتی بر روند رشد ورزش استان خواهد داشت و همدان با داشتن زیر ساخت های مناسب چون دهکده ورزشی شهید حاج بابایی مریانج و سالن شش هزار نفری می تواند میزبان مسابقات بزرگ آسیایی ، جهانی و بین المللی باشد ./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.