نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورت توافق بر چارچوبي مشخص كه در آن انتظارات و تعهدات دو طرف لحاظ شده باشد، بازرسان آژانس اجازه خواهند داشت از هر محلي كه مورد نظرشان است بازديد کنند.

محمد اسماعيل كوثري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شرط آمريكا براي به رسميت شناختن حق هسته اي ايران؛ گفت: آمريكا با پشتيباني اسرائيل، شروطي مبني بر پايبندي ايران بر معاهدات NPT را مطرح کرد در حالي كه گزارشات بازرسان به آژانس انرژي اتمي همواره مهر تائيد را بر درستي و صحت فعاليت هاي هسته اي ايران زده است.

وي با اشاره به ادعاي آمريكا مبني بر عدم اجازه ايران به آژانس براي بازديد از سايت پارچين، تصريح كرد: در صورت توافق بر چارچوبي مشخص كه در آن انتظارات و تعهدات دو طرف لحاظ شده باشد، بازرسان آژانس اجازه خواهند داشت از هر محلي كه مورد نظرشان است بازديد به عمل آوردند.

اين نماينده مجلس در ادامه با اشاره به تلاش رسانه هاي غربي در شايعه‌سازي درباره سايت پارچين، افزود: كارشكني هاي غرب به دليل اين است که نشان دهند كشورمان در فعاليت هاي هسته اي خود منحرف بوده، لذا بر همگان آشكار است كه در پشت صحنه تمام اين اقدامات غرب، رژيم غاصب صهيونيستي قرار دارد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا ادعاهاي واهي آمريكا بر مذاكرات مسكو تاثيري خواهد گذاشت يا خير؛ خاطر نشان كرد: به نظر مي رسد آمريكا و اسرائيل مايل هستند تا مذاكرات مسكو بين كشورمان با گروه 1+5 به نتيجه نرسد؛ از سوي ديگر ايران نيز به دنبال ادامه اهداف صلح آميز فعاليت هاي هسته اي خود است و با بازديد از سايت هاي هسته‌اي خود هيچ گونه مشكلي ندارد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار