قم/

هشدار آیت‌الله مصباح‌یزدی در باره ناهنجاری‌های اخلاقی جامعه

آیت‌الله مصباح‌یزدی در اجلاسیه اساتید اخلاق حوزه علمیه قم گفت : ناهنجاری‌های اخلاقی زنگ خطر‌ جدی برای جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، وی در اجلاسیه اساتید اخلاق حوزه علمیه قم افزود: امروز در کشور ما که از بهترین کشورها از نظر توجه به دین و رعایت شئونات اسلامی است، ناهنجاری‌های اخلاقی دیده می‌شود و این موضوع برای ما حوزویان باید زنگ خطری باشد تا جدی‌تر به این موضوع توجه کنیم.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه گاهی یک لغزش اخلاقی کوچک از روحانی تا مدت‌ها فراموش نمی‌شود به آثار زیانبار آلوده شدن روحانیون به فساد اشاره کرد و گفت: سلب اعتماد جامعه از روحانیت و رویگرادنی از ارزش‌های اسلامی کمترین ضرری است که در این زمینه وارد می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با اشاره به اینکه عده‌ای در زمینه مبارزه با فساد تنها به اقدامات سلبی فکر می‌کنند، خاطرنشان کرد: در شرایط امروز جهان، اقدامات سلبی و ممنوعیت‌ها دیگر فایده‌ای نخواهد داشت چرا که وسایل ارتباطی گسترده و نوین می‌تواند زمینه فساد را در هر مکان و موقعیتی فراهم کند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه جوانان امروز از لحاظ روش‌های جذب و تاثیرگذاری بسیار با دوره‌های قبل متفاوت هستند تاکید کرد: جلسه های درس‌ اخلاق در حوزه‌های علمیه باید گسترش یافته و اساتید اخلاق نیز به مهارت‌های تربیت اخلاقی جوانان مجهز شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.