خوزستان/

تقاضاي خريد مرغ 30 درصد كاهش يافته است

رييس اتحاديه مجمع توزيعي خدماتي اهواز گفت: با توجه به نوسانات بازار و افزايش قيمت‌ها، تقاضاي خريد مرغ 30 درصد نسبت به قبل كاهش يافته است.


مرتضي قضاوي خوراسگاني در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،خوزستان عنوان‌كرد: قيمت هر كيلوگرم مرغ كشتار روز 5 هزار و 50 تومان مي‌باشد و هر يك عدد تخم‌مرغ دانه‌اي كوچك 130 و دانه‌اي بزرگ 180 تومان است.

 وي افزود: روزانه به‌طور ميانگين 35 تن مرغ و 10 تا 15 تن تخم‌مرغ در سطح اهواز توزيع مي‌شود و بخش زيادي از اين ميزان تخم‌مرغ براي توليد شيريني در شيريني‌ها مورد مصرف قرار مي‌گيرد.

 رييس اتحاديه مجمع توزيعي خدماتي اهواز تصريح‌كرد: در حال حاضر مرغ كشتار روز و ماهي‌هاي تازه توليد داخلي خوزستان است و مرغ منجمد از اصفهان، تخم‌مرغ از تهران ماهي و منجمد از خارج از كشور وارد خوزستان مي‌شود.

 قضاوي خوراسگاني اظهارداشت: با تحويل گرفتن مرغ از كشتارگاه 28 درصد هزينه‌ها صرف هزينه كشتار آن مي‌شود و با قيمت حدود 4 هزار و 800 تومان به مغازه‌داران داده مي‌شود كه اين مغازه‌داران مجاز به 10 درصد سود مي‌باشند. اما با توجه به مشكلات و نوسانات اخير بازار و همچنين ناتواني مردم در خريد مرغ مغازه‌دارها در حال حاضر فقط 6 درصد از 10 درصد به قيمت واقعي مرغ اضافه مي‌كنند.

وي با رد احتمال كاهش قيمت در آينده، ادامه‌داد: در حال حاضر نيز مشكل تهيه و توزيع مرغ، تخم‌مرغ و ماهي نداريم./س
برچسب ها: تقاضای ، کاهش ، خرید مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.