ابعاد پنهان ترور نافرجام علي عبدالله صالح

ابهامات در مورد انفجار قصر رياست جمهوري يمن، در صنعاء که منجر به زخمي شدن و سوختگي شديد علي عبدالله صالح، رئيس جمهور مخلوع يمن شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره؛ پس از گذشت يکسال از حادثه انفجار در قصر رياست جمهوري يمن در خلال انقلاب مردم اين کشور که خواهان سقوط نظام عبدالله صالح بودند، همچنان پرسش هايي پيرامون چگونگي شکل گيري اين انفجار و ترور نافرجام رئيس جمهور يمن در اذهان عمومي وجود دارد.

به رغم اتهاماتي که به مخالفان علي عبدالله صالح در اين موضوع زده مي شود که از جمله آنها علي محسن الاحمر فرمانده گردان هاي نظامي يمن است که از ارتش اين کشور پس از اعتراضات به حکومت صالح جدا شد و به صف مخالفان پيوست، اما تحليلگران مسائل داخلي اين كشور، انگشت اتهام خود را متوجه نزديکان صالح همچون فرزندان و برادرزادگان وي مي کنند که در آن زمان نيروهاي پاسدار جمهوري، امنيت مرکزي و دستگاه امنيت ملي (اطلاعات) يمن تحت فرماندهي آنها بوده است.

در همين حال، عبدالله الفقيه استاد علوم سياسي در دانشگاه صنعاء، به خبرنگاران گفت که متهمان اصلي در اين حادثه، حلقه نزديک به رئيس جمهور سابق اين کشور است که احمد علي عبدالله صالح پسر بزرگ صالح و فرمانده نيروهاي پاسدار جمهوري يمن، در آن زمان از جمله اين افراد است.

وي در ادامه مي افزايد؛ از شواهد پيداست که تسويه حساب هاي شخصي بين عبدالله صالح و فرزندانش منجر به حمله به قصر رياست جمهوري يمن و زخمي شدن شديد صالح در سال گذشته شده است و حمله به مقر رياست جمهوري به دليل مسلح بودن محافظان، غير ممکن است.

همچنين؛ خبرها حاکي از آن است که دستگاه اطلاعاتي آمريکا اين خبر را که گروه هايي از سوي فرزندان صالح، به قصر رياست جمهوري يمن در سال گذشته حمله کردند، تائيد کرده است.

لازم به ذکر است که سال گذشته در چنين روزهايي با بالاگرفتن اعتراضات در يمن برضد حکومت علي عبدالله صالح، حمله اي مسلحانه به مسجد قصر رياست جمهوري يمن ترتيب داده شد که به سوختگي شديد، رئيس جمهور سابق يمن منجر شد و پس از آن صالح تحت فشارهاي داخلي و بين المللي منصب قدرت را در اين کشور ترک کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار