مرزوقي بازگرداندن دارايي‌هاي بن علي را از سوئيس خواستار شد

رئيس جمهور تونس بازگرداندن دارایی های زین العابدین بن علی رئیس جمهور سابق این کشور را از سوئیس خواستار شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، منصف مرزوقی در حاشیه کنفرانس سالانه دفتر بین المللی کار در ژنو گفت:  ما اکنون به این پول نیاز داریم نه در پنج یا ده سال آینده.

مرزوقی به رادیو و تلویزیون سوییس گفت: سوییس از جمله نخستین کشورهایی بود که دارایی های کسب شده از راه نادرست را پذیرفت و برای بازگردان آنها به ما اعلام آمادگی کرد. من از این رویکرد سوییس قدردانی می کنم. اما ما در وضع اضطراری قرار داریم و با نیازهای گسترده روبرو هستیم. افراد به شغل نیاز دارند.

سوییس نخستین درخواست تونس را به علت نقص اسناد رد کرده و درخواست کمک قضایی مطابق با قوانین را برای بازگرداندن حدود 60 میلیون یورویی از دارایی های توقیف شده خواستار شده است.

منصف مرزوقی همچنین با درخواست کمک کارشناسی فنی سوییس برای یافتن دارایی های تونس که گروه های "مافیایی" تصرف کرده اند، خاطر نشان کرد این 60 میلیون یورو بخش ناچیزی از دارایی های است که رژیم سابق در بانک های سوییس سپرده است.

رئیس جمهور تونس افزود: این کمکی است به برقرار دموکراسی در تونس، تدبیری اخلاقی، نشانه قوی به همه دزدها و پیامی پیشگیرانه برای قطع کردن جریان های فاسد در این کشور فقیر است.

رئیس جمهور تونس روز جمعه در سخنان خود در نشست دفتر بین المللی کار که روز شنبه در تونس پخش شد، در پیش گرفتن "راه جدیدی" برای "توسعه پایدار مبتنی بر عزت و وفاق اجتماعی" را جواستار شد، بر "تجدید نظر در مدل توسعه مبتنی بر استقراض و بیکاری" تاکید کرد.

مرزوقی گفت: عدالت و صلح جدایی نا پذیر هستند در غیر این صورت احتمال انفجار خشونت در هر زمان وجود دارد چون مردم هرگز فقر و انزوا را نمی پذیرند چون آنها برای زندگی با عزت قیام کرده اند.

بازگرداندن دارایی های بن علی به علاوه در دستور کار نشستی با ابتکار اتحادیه اروپا، بانک جهانی قرار دارد.

این نشست قرار است یازدهم و دوازدهم ژوئن با حضور مصطفی کامل نبلی در بروکسل برگزار شود.
برچسب ها: مرزوقی ، ژنو ، صالح ، دارایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار