کارشناس کارنگي:

بحران مالي در اروپا بهانه اي براي روي کار آوردن دولت هاي غيرمنتخب شده است

کارشناس موسسه کارنگي از گروه اوراسيا تاکيد کرد بحران مالي در اروپا به عنوان بهانه اي براي روي کار آوردن دولت هاي غير منتخب شده است.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، "آيان برمر" از گروه تحقيقات اوراسيا معتقد است بخشي از مشکل از اينجا شروع مي شود که اوباما که دور اول سناتوري خود را پشت سر گذاشته بود، در دوراني بسيار سخت رئيس جمهور مي شود. بعد از بحران مالي، وي روي همه مسائل کار کرده است ولي هر هفته، پيامي متفاوت مي دهد.

وي افزود به محض اينکه وي احساس مي کند اندکي از بار بحران مالي کاسته شد، وارد مساله اي همچون اصلاح نظام بهداشت و درمان مي شود. هر چند که ممکن است دادگاه عالي آمريکا، طرح وي براي اصلاح نظام بهداشت و درمان را تغيير دهد، ولي وي مي خواهد اين پيام را برساند که به هيچ روي، قصد استفاده از چنين بحران هايي را به سود خود ندارد.
برمر گفت: اروپايي ها هنوز از بحران خارج نشده اند و هنوز از اين بحران به عنوان چماقي براي تحميل تدابير سخت گيرانه به کشورهايي مانند يونان، ايتاليا، پرتغال و اسپانيا استفاده مي کنند تا دولت هاي غير منتخب فن سالار را در يونان و بخصوص ايتاليا روي کار آورند. آنان از اين امر براي تحميل بسته هاي مالي به اين کشورها استفاده مي کنند.

وي تصريح کرد آنان از اين مساله حتي براي واداشتن بانک ها به سياست هاي منضبط تر مالي استفاده مي کنند که در گذشته شاهد چنين کاري نبوديم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار