مدیر روابط عمومی جهاد كشاورزی استان تهران گفت: هفته جهاد كشاورزی از بیست و یكم خرداد ماه با شعار فرهنگ جهادی، تولید ملی، توسعه زیرساخت های بخش كشاورزی آغاز می شود.

'فتح الله عباسی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان شعار سال 91 هفته كشاورزی در خصوص روز شمار این هفته اظهار داشت: نخستین روز هفته جهاد كشاورزی تحت عنوان تولید ملی، توسعه فناوری و حمایت از تولیدكنندگان كشاورزی ' نامگذاری شده است كه در این روز از تولیدكنندگان و بهره برداران برتر بخش كشاورزی تجلیل می شود.

مدیر روابط عمومی جهاد كشاورزی استان تهران كه به دماوند سفر كرده بود، دومین روز این هفته را با نام ' تولید پایدار، ضامن سلامت و امنیت غذایی' عنوان كرد و گفت: در این روز نیز نشست تخصصی بررسی راهكارهای افزایش توان تولید ملی در بخش كشاورزی با حضور معاون امور تولیدات گیاهی، معاون امور دام و سازمان تحقیقات، سازمان حفظ نباتات، دامپزشكی، شركت خدمات حمایتی كشاورزی و روابط عمومی برگزار می شود.

وی افزود: در سومین روز هفته جهاد كشاورزی با عنوان' تعاونی ها و تشكل ها، بستر توسعه بخش كشاورزی' نیز گردهمآیی تعاونی ها و تشكل های روستایی و كشاورزی با حضور سازمان تعاون روستایی و امور عشایر و روابط عمومی برگزار می شود.

عباسی، 'ولایت مداری، محور فرهنگ و مدیریت جهادی' را عنوان چهارمین روز از این هفته دانست و گفت: جهاد كشاورزی نگاه صرف اقتصادی و منافع مالی به بخش تولید ندارد و در این راستا ارزش های معنوی را نیز ملاك قرار می دهد از این رو با برگزاری كارگاه آموزشی فرهنگ و مدیریت جهادی و دیدار از مقام معظم رهبری ارادت خالصانه خود را به فرهنگ، ارزش ها و معنویات و ولایت مداری خود را بیش از پیش اثبات می نماید.

مدیر روابط عمومی جهاد كشاورزی استان تهران، ' سرمایه انسانی پشتوانه توسعه بخش كشاورزی'، 'همه باهم تلاش برای جذب سرمایه در بخش كشاورزی'، 'خاك سالم ضامن بقای حیات' را عناوین سه روز پایانی این هفته اعلام كرد و گفت: گردهمایی خانواده بزرگ جهاد كشاورزی، برنامه های ارتباطی و اقناعی و مراسم بزرگداشت روز ملی بیابان زدایی با حضور سازمان جنگل ها، مراتع ، آبخیزداری و منابع طبیعی از زمره برنامه این ایام است.

وی 'برق رسانی مجتمع گندگ'، 'لوله گذاری چاه شماره چهار'، 'لوله گذاری گلدریك'، 'پرورش بوقلمون'، 'تامین آب عشایر وزان'، 'تامین آب شرب عشایر'، 'مرغداری گوشتی'، 'پرورش قارچ چتر سفید'، 'مركز رشد كارآفرینی بانوان روستایی' و 'تعاونی گل و گیاه كشت دیم گل محمدی' را از جمله 10 طرح افتتاحی هفته جهاد كشاورزی دانست.

عباسی افزود: هفت پروژه 'لوله گذاری و انتقال آب'، 'آبیاری تحت فشار'، 'مركز انجماد اسپرم'، 'پرورش قارچ'، 'تولید عرقیات گیاهی و اسانس'، 'بسته بندی خشكبار، كشمش' و 'مرمت حمام ضد كنه' برای عشایر از جمله طرح هایی كه است كه در این ایام در شهرستان فیروزكوه به بهره برداری می رسد./س


برچسب ها: کشاورزی ، تولید ملی ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.