اراک/

دولت و مجلس در راستای کاهش مشکلات زندان‌ها بکوشند

استاندار مرکزی بر ضرورت رفع مشکلات موجود در زندان‌ها با مساعدت مجلس و دولت تاکید کرد.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد در مراسم افتتاح اندرزگاه نسوان و قرارگاه کانون اصلاح و تربیت شهرستان اراک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: در حال حاضر زندان‌ها با مشکلات فراوانی مواجه هستند که می‌طلبد مجلس و دولت توجه ویژه‌ای به این مشکلات داشته و در راستای رفع آن بکوشند.

وی افزود: زندان‌ها به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند از حساسیت بالایی برخوردارند که باید به نیازهای این بخش در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، امنیتی و انتظامی توجه شود.

استانداراصلاح اخلاقی و تربیتی افراد بزهکار را از رسالت‌های مهم کارکنان زندان و زندانبانان دانست و ادامه داد: ویژگی بارز زندان اسلامی اصلاح اخلاقی و تربیتی افراد بزهکار است که لازمه پرداختن به این مهم رفع مشکلات است.

شعبانی‌فرد با اشاره به اقدامات انجام شده در زندان‌های استان مرکزی بیان داشت: یکی از نیازهای اساسی زندان استان مرکزی توسعه فضای فیزیکی بود که خوشبختانه امروز این فضا از 4 هزار و 500 متر در سال 87 به 15 هزار متر تا پایان سال گذشته افزایش یافت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز با اشاره به اهمیت توجه به مسائل امنیتی در زندان‌ها گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات مثبتی در راستای کاهش مسائل و مشکلات امنیتی و همچنین کاهش چشمگیر ورود مواد مخدر به زندان‌ها صورت گرفته است که این جای بسی خوشحالی است.

حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری کاهش استفاده از مجازات حبس را یکی از اولویت‌های قضایی استان عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس بند 14 سیاست‌های کلی نظام در بخش قضایی، از ابتدای سال جاری تاکنون جمعیت زندانی تحت قرار استان 600 نفر کاهش داشته است.

به گفته وی از مجموع بیش از 4 هزار زندانی ندامتگاه‌های استان مرکزی 3 هزار نفر محکوم و مابقی تحت قرار هستند.

عباسعلی عرب مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی نیز از مساعدت یک میلیارد ریالی استانداری مرکزی برای تجهیز و راه‌اندازی اندرزگاه نسوان اراک خبر داد و گفت: این اندرزگاه از تمامی امکانات استاندارد ندامتگاه‌های کشور برخوردار است و در آن 208 تخت برای مددجویان زن تعبیه شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.