آيا مي دانيد سخت ترين ماده در جهان چيست؟

ميناي دندان با داشتن 96درصد موادمعدني، يكي از سخت‌ترين مواد موجود در جهان است كه تنها الماس آن را برش مي‌دهد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكترسيد خالد موسوي ‌فرد ضمن بیان این مطلب اظهار كرد: ابزارهاي جرم‌گيري از آلياژهايي ساخته شده‌اند كه به سختي الماس نيست و نمي‌توانند ميناي دندان را برداشته و يا به آن صدمه‌اي وارد كنند.

وي افزود: از آنجايي كه در هنگام جرم‌گيري، نوك قلم با جرم روي دندان در تماس است، با رعايت اصول صحيح جرم‌گيري، هيچ خطري دندان و ميناي آن را تهديد نمي‌كند.

مديرگروه بهداشت دهان و دندان استان ایلام در رابطه با ضدعفوني كردن محيط دهان و دندان نيز تصريح كرد: ‌آب نمك و جوش شيرين (كربنات سديم)،بهترين ضدعفوني كننده دهان و دندان است كه استفاده از آن‌ها براي تمامي افراد توصيه مي‌شود.

موسوي فرد اضافه كرد: محيط دهان و دندان همواره با انبوهي از ميكروب‌ها و آلودگي‌ها به صورت طبيعي همراه است كه به دليل مقاومت طبيعي بدن، قادر به بيماري‌زايي نبوده و به صورت انگل در دهان باقي مي‌مانند.

وي عنوان كرد: براي پيشگيري از فعال شدن اين ميكروب‌ها و كاهش تعداد آن‌ها استفاده از ‌آب نمك و جوش شيرين كه به قليايي شدن محيط دهان مي‌انجامد، تاثير مثبتي در حفظ سلامت دهان و دندان دارد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار