ایران اولین تولید کننده تبلت در خاورمیانه

صبح امروز 22 خرداد ماه از اولین تبلت ایرانی تولید داخل رونمایی شد.

رضا مریداوی، مدیر عامل شرکت دانش بنيان که اولین تبلت ایرانی را به تولید رسانده در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گسترش روز افزون استفاده از تبلت در جهان تصمیم گرفتیم تبلتی را در داخل کشور تولید کنیم که نیاز کاربران به ابزارهای الکترونیکی مشابه مانند گوشی های هوشمند را مرتفع سازد.

وی در خصوص کاربرد های تبلت در جامعه گفت: از این وسیله می توان برای ویدئوچت، وبگردی ، مصارف پزشکی، ویزیت کالاها و آموزش در دانشگاه ها و مدارس استفاده کرد.

مریداوی با بیان این که تبلت ها در اروپا جایگزین کامپیوتر شخصی و کنسول های بازی شده اند، افزود: این محصول ایرانی از بهترین کیفیت قطعات در دنیا استفاده کرده و قیمت آن برای مصرف کنندگان نصف قیمت نمونه های معروف خارجی است.

وی تصریح کرد: تبلت های ایرانی در دو سایز پر طرفدار در جهان یعنی سایز های 7 و 9.7 اینچی به تولید رسیده که قیمت هر کدام برای مصرف کننده به ترتیب 390 و 580 هزار تومان است.

مریداوی ادامه داد: تبلت ایرانی دارای یکسال گارانتی بوده و در  دو ماه اول خرید اگر هر ایرادی داشته باشد، شرکت به راحتی آن را با یک تبلت جدید تعویض خواهد کرد.

*** تبلت های ایرانی از آندروید 4 پشتیبانی می کند

مریداوی در ادامه گفت: تبلت های «دیمو» از سیستم عامل آندروید 4 پشتیبانی کرده و دارای پردازنده گرافیکی  400MP –Mail هستند.

وی افزود: تبلت 9.7 اینچی «دیمو» دارای حافظه داخلی 8 گیگا بایتی بوده که تا 32 گیگابایت حافظه خارجی نیز قابلیت ارتقا دارد.

مریداوی با اشاره به اینکه تبلت های ایرانی به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می کنند، اظهار داشت: این تبلت ها دارای پورت های خروجی مختلف مانند HDMI، Micro USB و USB OTG بوده که حتی برند های معروف خارجی همه این پورت ها را در تبلت های خود ندارند.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید تبلت های ایرانی بیست هزار عدد در ماه است که فعلاً ده هزار تبلت در ماه توسط کارخانه ساخته شده و قصد داریم تا سال 2014 میلادی ، 54 درصد بازار تبلت ایران را در اختیار بگیریم.

مریداوی با بیان اینکه شرکت دانش بنیان تولید کننده تبلت های (دیمو) تاکنون برای 283 نفر اشتغال زایی داشته اند، گفت: این تبلت ها تا پایان امسال به دو کشور حوزه خلیج فارس صادر می شوند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار