به منظور تسهیل ارتباط تلفنی و اینترنتی مخالفان داخلی؛

جاسوسي تلفن‌همراه و اینترنتی آمريکا در ایران و سوریه

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد دولت اوباما در حال نفوذ دو شبکه مخفی تلفن‌همراه و اینترنت در ایران و سوریه است تا از اين طريق مخالفان در این دو کشور برای ارتباط، نیازی به شبکه تلفن و اینترنت سراسری نداشته باشند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، اين روزنامه امروز فاش کرد: دولت باراک اوباما در صدد نفوذ دادن دو شبکه مخفی پیشرفته اینترنتی و تلفن‌همراه در سوریه، ایران و چند کشور دیگر در خاورمیانه است.

این روزنامه آمریکایی افزود که به ده‌ها سند و تلگراف‌های دیپلمات‌های آمریکایی که درباره این دو شبکه مخفی است دسترسی پیدا کرده و علاوه بر این، از محتوای دیدارهایی که اشخاص مختلف در این خصوص با مسئولان برگزار کرده‌اند، مطلع شده است.

این روزنامه همچنین اشاره کرد  وزارت امور خارجه آمریکا 2 میلیون دلار در اختیار گروهی از جوانان متخصص در فناوری ارتباطات قرار داده تا راه‌های فنی مخصوص اجرای این طرح را بیابند.

به گفته این روزنامه این شبکه که "شبکه اینترنت سایه" یا "اینترنت چمدانی" نامیده می‌شود، با دستگاهی کوچک کار می‌کند که می‌توان آن را درون کیفی کوچک قرار داد و به درون کشور هدف قاچاق کرد تا ارتباط بی‌سیمی «مخالفان و کسانی که [از نظام] جدا شده‌اند» در سطحی وسیع در کشور خود فراهم شود و به شبکه اینترنت وصل باشند بدون اینکه مجبور باشند از شبکه‌های ملی تحت کنترل دولت‌های این کشورها استفاده کنند.

طبق اسنادی که نیویورک تایمز به دست آورده است، این طرح از حیث فناوری، بر اساس ادغام فناوری‌هایی است که در آمریکا توسعه داده شده  و دیگر برنامه‌هایی که هکرها طراحی کرده‌اند.

پیش از این دولت آمریکا اذعان کرده بود که به مخالفان مسلح سوریه تجهیزات ارتباطی پیشرفته خواهد داد و البته آن را کمک‌های غیرمرگبار خوانده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار