ورود دو هزار تروریست با سلاح‌‌هاي پیشرفته از خاك ترکیه به سوریه

منابع مطلع در استان ادلب سوریه اعلام کردند که نزدیک به دو هزار تروریست با ملیت‌های مختلف همراه سلاح‌های پیشرفته با کمک دولت ترکیه و حمایت مالی عربستان و قطر به خاک سوریه نفوذ کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه الوطن؛ منابع مطلع در استان ادلب سوریه اعلام کردند دولت ترکیه با حمایت مالی عربستان و قطر، حدود 1200 تا 2000 تروریست با ملیت‌های مختلف را به همراه تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته وارد خاک سوریه کردند.

این منابع به الوطن سوریه اعلام کردند که این افراد آموزش‌های لازم برای درگیری و جنگیدن و استفاده از سلاح را دیده‌اند.

به گفته این منابع ارتش سوریه در استان مذکور مستقر است و چند روزی است که با این عناصر مقابله می‌کند و تاکنون تعداد زیادی از آنان را از پای در آورده است حال آنکه بالگردهای ترکیه بسرعت مجروحان تروریست‌ها را به بیمارستان‌های صحرایی‌ای می‌رساند که در مرز ایجاد کرده است.

شماری از ساکنان شهر ادلب در شمال سوریه اعلام کردند که چند روزی است هدف حملات شدید جنگجویانی غیرسوری قرار گرفته‌اند که به همراه گروه‌هایی از سوری‌ها که حتی افرادی 14 ساله یا کمتر در میان آنان دیده می‌شود، فعالیت می‌کنند.

اهالی اعلام کردند که هرچند حملات زیادی به ارتش سوریه شده است اما ارتش با قاطعیت پاسخ این حملات را داده است و توانسته تعداد زیادی از آنان را بکشد و مجروح کند.

اهالی این استان اعلام کرده‌اند که تعداد افراد مسلح روز به روز بیشتر می‌شود و گروه‌های جدیدتری حضور می‌یابند و البته همه این اتفاقات با اطلاع ناظران بین المللی مستقر در ادلب رخ می‌دهد که چندین بار با افراد مسلح دیدار کرده اند.

از جمله سلاح‌های پیشرفته‌ای که ترکیه با همکاری عربستان و قطر برای افراد مسلح فراهم کرده‌اند، موشک‌های ضدزره، موشک‌های حرارتی و موشک‌های لاو زمین به هوای کوتاه برد و چندین تن مواد منفجره است که در کنار آن سیستم‌های پیشرفته ارتباطی و حمایت لوجستیکی از جمله رصد ماهواره‌ای به چشم می خورد.

این در حالی است که روز گذشته روزنامه القبس فاش کرد که ده‌ها نفر از کویتی‌ها برای آنچه آن را جهاد در سوریه خوانده‌اند، به این کشور رفته‌اند و این کار را از مرز ترکیه انجام داده‌اند.

الوطن افزود که روزنامه فایننشال تایمز نیز فاش کرد که آل سعود در عربستان صدها میلیون دلار تاکنون برای حمایت از افراد مسلح و خرید سلاح و تجهیزات برای آنان هزینه کرده‌اند.

الوطن افزود: از صحبت‌هایی که تروریست‌ها میان خود رد و بدل می‌کنند، معلوم شده است که مرز شمال لبنان تقریبا بسته شده است و مرز ترکیه هنوز باز است و بدون پرواز هواپیما کنترل آن دشوار است حال آنکه برخی منابع از ورود و قاچاق سلاح از خاک عراق به سوریه خبر داده‌اند.

این منابع به الوطن اعلام کردند که هر کس اینگونه وارد سوریه شود مرگش حتمی است و زیر پای ارتش دلیر ما کشته می‌شود و این سلاح‌ها و فناوری‌ها و حمایت لجستیک فایده‌ای به حال تروریست‌هایی ندارد که با ارتشی روبه‌رو هستند که دارای عقیده و ایمان و قدرت آتشباری کافی برای دفاع از وجب‌به‌وجب خاک سوریه و هموطنان بی‌گناهش است که هر روز در معرض تهدید و ربایش و کشتار و شکنجه قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار