رويترز ادعا كرد:

ايران و 1+5 درباره دستور کار نشست مسکو به توافقاتي دست يافتند/ غرب آماده گفتگو درباره پيشنهاد ايران

خبرگزاري رويترز ادعا كرد مقامات اتحاديه اروپا روز دوشنبه گفتند که در آستانه گفتگوهاي مسکو، ايران براي کاهش تنش‌ها، با مذاکره درباره پيشنهاد 1+5 موافقت کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، اين اتفاق در حاليست که پيش از اين بين ديپلمات‌هاي ايراني و مذاکره کنندگان غربي به مدت دو هفته در خصوص تدارکات  نشست مسکو بحث و مشاجره وجود داشت و ايران خواستار برگزاري نشست هايي پيش از ديدار در مسكو بود.

رويترز ادعا كرد: روز دوشنبه سعيد جليلي مذاکره کننده ارشد هسته اي ايران در گفتگوي تلفني يک ساعته با کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با تمرکز روي خواسته‌هاي 1+5 در نشست مسکو موافقت کرد.

اين گفتگوي تلفني يک ساعته پس از نشست گروهي از سياستمداران گروه 1+5 با رياست اشتون در استراسبورگ، انجام شد.

سخنگوي اشتون گفت: ايراني‌ها با لزوم مشارکت در زمينه پيشنهادهاي پنج بعلاوه يک، موافقت کردند.

اشتون هم در اين گفتگو متعهد شد گروه 1+5 به پرسش ها و پيشنهادات مطرح شده از سوي ايران در نشست بغداد پاسخ دهد.

يک ديپلمات آگاه به اين مسئله که خواست نامش فاش نشود گفت: ايران ديگر خواهان نشست تدارکاتي کارشناسان نيست. آنها آماده آمدن به مسکو و پرداختن به پيشنهادها هستند.

اشتون به نمايندگي از گروه پنج بعلاوه يک(آمريکا، چين، روسيه، انگليس، فرانسه و آلمان) رياست مذاکرات هسته‌اي با ايران را برعهده دارد.

روز گذشته هم رويترز گزارش داده بود اصل اختلافات در تمایل ایران برای برگزاری نشستهای مقدماتی پیش از مذکرات مسکو است که طی آن کارشناسان دو طرف درباره مسائل موردنظر گفتگو می کنند، این در حالی است که گروه 1+5 اعلام کرده که تمامی مسائل در نشست مسکو مطرح خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار