کشکولي خبر داد:

حضور 5 هزار و 300 شرکت کننده رسمي در بيست و پنجمين کنگره جهاني گاز

5 هزار و 300 شرکت کننده رسمی در بیست و پنجمین کنگره جهانی گاز حضور دارند این کنگره هر سه سال یکبار برگزار می شود و 100 عضو دارد که ایران جزو اعضای رسمی این کنگره است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مصطفی کشکولی در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات برگزاری این کنگره پرداخت و افزود: اتحادیه بین المللی گاز (IGU) دارای 14 زیرگروه است و ایران در 12 زیرگروه آن عضویت دارد.
کشکولی با بیان اینکه مهم ترین شرکت های گازی جهان و همچنین شرکت های سازنده تجهیزات و دست اندرکاران صنعت گاز از سراسر دنیا در این کنگره حضور داشته اند، افزود: در مجموع بالغ بر 10 هزار نفر بازدید کننده از کنگره و نمایشگاه پیرامون آن بازدید به عمل آوردند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه در این کنگره اهم تصمیمات و موضوعات سه سال اخیر و چشم انداز آتی در صنعت گاز جهان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد، تصریح نمود: طی سخنرانی که توسط اینجانب در کنگره مذکور ارائه شد، توانمندی های صنعت گاز ایران، برنامه های حال حاضر، برنامه های چشم انداز 5 ساله صنعت گاز کشور، قراردادهای صادراتی و پتانسیل های موجود در صنعت گاز کشور مطرح و اعلام شد که ایران آمادگی جذب سرمایه گذاری های خارجی در تمامی بخش های صنعت گاز را دارد.
وی خاطرنشان نمود: در طول برگزاری این کنگره هر روز از ساعت 8 الی 9:30 صبح سخنرانی و پس از آن جلسات کارگروه ها آغاز می شد و همزمان نمایشگاه نیز تا ساعت 18:30 برپا بود، بنابراین با همکارانی که از شرکت ملی گاز ایران در این کنگره حضور داشتند هماهنگ شده بود که در طول روز هر کدام در چه بخشی حضور فعال داشته باشند و گزارش جلسات و اقدامات خود را نیز ارائه نمایند.
کشکولی در ادامه از حضور فعال شرکت ملی گاز ایران در بخش ارسال مقالات خبر داد و گفت: خوشبختانه این شرکت حائز رتبه دوم در بخش ارسال مقالات شد و از مجموع مقالات ارسال شده از طرف ایران، 4 مقاله و 6 پوستر برگزیده شد که توسط همکاران ذی ربط در آنجا ارائه شد.
وی همچنین از استقبال خوب بازدیدکنندگان از غرفه شرکت ملی گاز ایران خبر داد و گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه نخست وزیر اسبق مالزی (ماهاتیر محمد)، رئیس شورای جهانی نفت، دبیر کل IGU و تعداد زیاد دیگری از مسئولین شرکتهای معتبر گازی دنیا مدیرعامل شرکت گازپروم نیز ازغرفه شرکت ملی گاز ایران بازدید کردند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران دارنده دومین ذخایر گازی جهان و سومین مصرف کننده گاز جهان است، بنابراین ایران بایستی در چنین کنگره هایی نقش فعالی داشته باشد.
کشکولی ادامه داد: در طول برگزاری این کنگره از پارک علم و فناوری مالزی نیز بازدید نمودیم و همچنین ضمن بازدید از غرفه های شرکت های دست اندر کار صنعت گاز با مسئولین این شرکت ها مذاکره کردیم.
وی با اشاره به اینکه در این کنگره بر اهمیت LNG که یکی از محورهای مهم در سخنرانی ها بود تاکید شد، افزود: موضوع "شل گاز" روش های افزایش راندمان و کاهش آلایندگی های زیست محیطی از دیگر مباحث مطرح شده در این کنگره بود.
کشکولی با بیان اینکه ایران بایستی به سهم 10 درصدی در زمینه تجارت جهانی گاز دست یابد، یادآور شد: با حضور فعال در چنین کنگره هایی می توانیم ضمن مطرح کردن قوی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دارنده دومین رتبه از نظر ذخایر گاز و سومین رتبه از نظر تولید گاز در جهان با توجه به زیرساخت های موجود و در حال اجرا، برنامه های اتی در زمینه تولید و انتقال گاز و دورنمای بسیار موفق از صنعت گاز کشور، از دانش و تجربه دیگر کشورها نیز استفاده کنیم و بخش صادرات گاز کشورمان را تقویت نماییم.
وی در خاتمه تصریح نمود: با توجه به اینکه از یکطرف اکثریت اعضا اتحادیه بین المللی گاز را کشورهای مصرف کننده گاز تشکیل می دهند و از طرف دیگر تصمیم سازی ها و تعیین راهبردهای آتی و قیمت گذاری های گاز نیز در همین اتحادیه ها شکل می گیرد، ضمن اینکه به هر دلیل کشورهای دیگر سعی بر کمرنگ نمودن نقش ایران در صنعت گاز منطقه و جهان را دارند لذا مسئولیت ما در حضور بسیار فعالتر در چنین مجامع جهانی در آینده بیش از پیش روشن می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار