وزیر تعاون، کار و رفاه در اجلاس بین المللی کار عنوان کرد:

جامعه بین الملل در آستانه بزرگترین بحران تاریخ معاصر قرار دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروزه فقدان عدالت اجتماعی جوامع مختلف را با چالش های اساسی مواجه کرده است به طوری که جامعه بین المللی در آستانه بزرگترین بحران تاریخ معاصر قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عبدالرضا شیخ الاسلامی در یکصد و یکمین نشست سازمان بین المللی کار شرکت کرده است در سخنرانی خود در این اجلاس گفت: امروزه فقدان عدالت اجتماعی جوامع مختلف را با چالش های اساسی مواجه کرده به طوری که می توان گفت که جامعه بین المللی در آستانه بزرگترین بحران تاریخ معاصر قرار دارد.
وی افزود: این بحران حاصل سیستم غیر عادلانه و ناکارآمدی است که علی رغم هشدارها و ارایه راه حل ها هم چنان به روش جابرانه خود ادامه می دهد.
شیخ الاسلامی تصریح کرد: بی جهت نیست که نهضت های عدالت جویانه اکنون در همه جهان فراگیر شده است و در کشورهای سرمایه داری اعتراض آنها به 99 درصد شناخته می شوند، اکنون بلندتر از همیشه شنیده می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خیزش های مردمی و نهضت های بیداری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و اروپا و آمریکا بیانگر اعتراض ملت ها به بی عدالتیها و مناسبت ظالمانه و درخواست تغییرات بنیادین برای احیا ارزش های والایی چون حفظ کرامت انسانی، توسعه عدالت اجتماعی و فقر زدایی است.
وی افزود: انحصار گرایی نامشروع در عرصه اقتصاد جهانی با تکیه بر نظام سود به هر قیمت منشا این نابه سامانی ها است مجامع بین المللی از جمله سازمان بین المللی کار در احیای تلاش فرآیند برای تحقق جهان سازی منصفانه و توسعه عدالت اجتماعی مسئولیت بر عهده دارند.
شیخ الاسلامی گفت: تعهد دولت ها در تعقیب تلاش های مستمر خود در مبارزه با فقر، رفع تبعیض، گسترش حمایت های اجتماعی، توسعه فرصت های اشتغال مولد و پایدار نیز اهمیت فراوانی دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در پایان اولین دهه قرن حاضر با افزایش رکود اقتصادی و تعداد بیکاران، تحقق برنامه های چشم انداز جهانی سازی منصفانه و آرمان های پیمان جهانی کاری و اهداف توسعه دست نیافتنی تر از همیشه به نظر می رسد تاکید کرد: بی توجهی بخش ثروتمند جهان به نیازهای کشورهای دیگر به فرآیند توسعه متوازن در جهان آسیب جدی زده است.
شیخ الاسلامی افزود: ملت انقلابی ایران در پیگیری آرمان های الهی و انسانی خود استوار و ثابت قدم است این در حالی است که کینه توزی های و دشمنی های نظام سلطه علیه ایران ادامه دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: تحریم های ظالمانه تنها به این دلیل که جمهوری اسلامی ایران زیر بار زور و سلطه مستکبران نمی رود و می خواهد آزاد و مستقل زندگی کند بر ما تحمیل شده است.
وی گفت: هدف این تحریم ها انتقام گرفتن از ملت انقلابی ایران و آسیب زدن به حرکت شتابنده تعالی و پیشرفت آن ها است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با افتخار باید اعلام کنم که این تحریم ها غیر انسانی و غیر موجه نه تنها عزم و اراده دولت و دولت را برای گسترش رفاه اجتماعی و توسعه علمی و صنعتی سست نکرده است بلکه ملت و دولت ایران با انرژی و توان مضاعفی در برابر تمامی این بدخواهی ها ایستاده اند.
وی افزود: طرح بزرگ هدفمندی یارانه ها، بهینه سازی قیمت انرژی، اصلاح نظام بانکی، توسعه تامین اجتماعی و توسعه سرمایه گذاری و اشتغال مولد در دست اجرا در کشور است به علاوه به منظور افزایش کار آمدی تغییرات بنیادینی در ساختار نهادهای اجرایی صورت گرفته.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کشورمان خاطر نشان کرد: وضعیت در سرزمین اشغالی فلسطین بسیار نگران کننده است رفتارهای سرکوب گونه و ظالمانه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم بی گناه و مظلوم فلسطین به وضعیت انفجار آمیزی رسیده است که ما به طور قطع امیدواریم سازمان بین المللی کار با اتخاذ تصمیمات و سیاست های جامع و همکاری ارکان سه جانبه خود، با موفقیت کامل در این راه گام بردارد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار