وسوسه دستبرد به تراول چک ها دزد را به دام انداخت

کارگر خدماتی یک شرکت که با تخریب درب گاوصندوق ، وجوه نقد و تراول چک ها را دزدیده بود با تلاش پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران،صبح روز شنبه ششم خرداد سال جاری ماموران کلانتری 150 تهرانسر ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان سرقت از یک شرکت پخش موادغذایی واقع در طبقه چهارم یک مجتمع تجاری واقع در خیابان تهرانسر قرار گرفتند . با حضور مأموران در محل ، صاحب شرکت در اظهارات اولیه خود به مأموران گفت: طبق روال همیشگی ، به شرکت مراجعه کردم ؛ درب اصلی و حفاظ آن کاملا سالم و قفل بود اما پس از باز کردن درب و وارد شدن به داخل شرکت متوجه تخریب کامل درب گاو صندوق شدم ؛ بلافاصله با بررسی محتویات داخل گاو صندوق متوجه شدم که تمامی مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومانی را که در پایان ساعت اداری روز چهارشنبه در داخل گاو صندوق قرار داده بودم ، به سرقت رفته است . با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 10 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .   با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت اماکن پایگاه با مراجعه به محل شرکت پخش مواد غذایی اقدام به بررسی دقیق صحنه سرقت کردند و با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، اطمینان پیدا کردند که سارق یا سارقین از وجود پول در داخل گاوصندوق اطلاع و اطمینان کامل داشتند و در زمان سرقت نیز به راحتی و بدون ایجاد هرگونه صداو یا تخریب درب ورودی و حفاظ آن وارد شرکت شدند و پس از تخریب درب گاو صندوق ، اقدام به سرقت وجوه نقد داخل آن کرده اند . با توجه به اطلاعات بدست آمده ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت از نوع داخلی است لذا اقدام به بررسی سوابق تمامی اعضای شرکت کردند و در بررسی های خود متوجه شدند که شرکت در حدود دو ماه پیش اقدام به استخدام یک کارگر خدماتی برای شرکت از طریق آگهی روزنامه نموده و دیگر اعضای شرکت از اعضای قدیمی شرکت و از افراد مورد اطمینان مالباخته می باشند .
 تحقیقات در خصوص اعضای شرکت در شرایطی در دستور کار کارآگاهان قرار داشت که با وجود وقوع سرقت ، هیچکدام از اعضای شرکت اقدام به غیبت و یا گرفتن مرخصی از شرکت نکردند و همگی آنها ، حتی کارگر خدماتی شرکت نیز در محل شرکت مشغول به کار روزانه خود بودند . شناسایی کارگر خدماتی از طریق دوربین های مداربسته مغازه ساندویچی : کارآگاهان پایگاه پنجم در ادامه تحقیقات خود و با انجام تحقیقات میدانی از محل ساختمان شرکت اطلاع پیدا کردند که در طبقه اول ساختمان تجاری که شرکت پخش مواد غذایی در طبقه چهارم آن قرار داشت ، یک مغازه ساندویچی قرار دارد که صاحب آن به تازگی اقدام به نصب دوربین های مداربسته در داخل و بیرون مغازه کرده است ؛ بلافاصله کارآگاهان اقدام به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته مغازه ساندویچی کرده و در بررسی های خود موفق به شناسایی تصویر کارگر خدماتی شرکت به هویت "فرشاد . پ" ( متولد 1359 ) شدند که در ساعت 23:00 روز پنجشنبه چهارم خرداد سال جاری اقدام به ورود به داخل مجتمع تجاری کرده و پس از گذشت نزدیک به دوساعت نیز از آن خارج شده است . با وجود به تصاویر بدست آمده از حضور کارگر خدماتی شرکت در محل سرقت ، کارآگاهان پایگاه پنجم با توجه به احتمال مشارکت فرد یا افراد دیگری در ارتکاب سرقت ، مراقبت و تحقیقات نامحسوس از کارگر خدماتی شرکت را در دستور کار خود قرار دادند و اطلاع پیدا کردند که این شخص مالک یک دستگاه خودرو سمند سبز رنگ می باشد .
 با شناسایی خودرو سمند متعلق به فرشاد و بررسی ارکان هویتی آن مشخص گردید که وی خودرو سمند را به صورت شرایطی و به صورت اقساطی خریدار کرده است ، اما دو روز پس از زمان سرقت به یکباره با مراجعه به نمایشگاه محل تنطیم قرارداد خرید خودرو اقدام به تصفیه کامل مبلغ خرید و دریافت مدارک خودرو نموده است . دستگیری سارق شرکت : سرانجام با انجام تحقیقات پلیسی و اطمینان از نقش اصلی فرشاد در ارتکاب سرقت و عدم حضور فرد یا افراد دیگر در سرقت ، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی که مراقبت های نامحسوس از متهم را در دستور کار خود قرار دادند در ساعت 14:30 بیست و دوم خرداد سال جاری اقدام به دستگیری متهم ، در حین رانندگی با خودرو سمند ، کردند و در بازرسی از داخل خودرو نیز موفق به کشف مقادیری از وجوه نقد سرقت شده از داخل گاو صندوق شرکت شدند . با دستگیری و انتقال متهم به پایگاه پنجم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات ، فرشاد که چاره ای جز اعتراف در برابر دلایل و مدارک بدست آمده از سوی کارآگاهان نداشت ، به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و گفت : "در روز چهارشنبه سوم خرداد سال جاری ، در پایان ساعت کار شرکت و در حین تمیز کردن اتاق مدیر (‌صاحب شرکت) متوجه شدم که وی در حال قرار دادن دسته های تراول چک و وجه نقد در داخل گاو صندوق می باشد ؛ پس از آن ، با اطلاع از تعطیلی شرکت در روزهای پنجشنبه و جمعه تصمیم گرفتم تا در اواخر روز پنجشنبه به شرکت برگردم و وجوه نقد و تراول چک های داخل گاو صندوق را ، به هر شکل ممکن ، سرقت کنم ؛ به همین منظور در حدود ساعت 23:00 با مراجعه به شرکت و پس از ورود به داخل شرکت ، اقدام به تخریب درب گاوصندوق و سرقت مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان وجه نقد داخل آن کردم  " . سرهنگ کارآگاه  علی اکبر  اسدی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم در خصوص سرقت وجوه نقد متعلق به شرکت و تحقیقات انجام شده مشخص گردید که متهم پس از ارتکاب سرقت ، مبلغ 8 میلیون تومان از وجوه نقد سرقتی را برای تصفیه مبلغ خرید خودرو و مبلغ دو میلیون دیگر را نیز صرف خرید سیستم پخش خودرو و انجام تزئینات خودرو ( اسپرت کردن خودرو ) کزده است و مابقی پول های سرقتی نیز توسط کارآگاهان کشف و ضبط شد ". سرهنگ اسدی در پایان این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب سرقت ، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم برای متهم پرونده صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم احتمالی در اختیار پاگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است "./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار