رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌‌شرقی گفت: هر گونه توسعه کشاورزی و باغبانی در مناطق حاشیه دریاچه ارومیه ممنوع است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، محمدیان امروزدر آیین تودیع و معارفه مدیر جهادکشاورزی بناب از شناسایی اراضی ملی قابل واگذاری به متقاضیان واجد شرایط کشاورزی در سطح استان خبر داد.

وی افزود: در این راستا 96 هزار هکتار زمین داخل و خارج حریم در سطح استان شناسایی شده است که از این مقدار 3 هزار و 400 هکتار زمین در بناب قرار دارد و به‌زودی به واجدان شرایط بیکار و فاقد زمین واگذار خواهد شد.

محمدیان با بیان اینکه هرگونه توسعه کشاورزی و باغبانی در مناطق حاشیه دریاچه ارومیه ممنوع است؛ گفت: به جای زراعت و باغبانی در این مناطق پرورش آبزیان و کشت محصولات گلخانه‌ای و همچنین دامپروری مجاز است و برای این کار آب مورد نیاز نیز تأمین شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌‌شرقی از تحویل بیش از 126 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده به بخش کشاورزی استان در سال‌جاری خبر داد و افزود: امسال در سطح استان آذربایجان‌شرقی با اجرای روش‌های نوین آبیاری، انتقال آب با لوله، احداث کانال‌های بتونی، پوشش انهار سنتی و در کنار آنها به پشتوانه تعیین چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور حجمی برای تمام چاه‌های دارای پروانه 253 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی خواهد شد که 50 درصد آن در حدود 126 میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها به اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی نیاز است، همچنین از شناسایی اراضی ملی قابل واگذاری به متقاضیان واجد شرایط کشاورزی در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا 96 هزار هکتار زمین داخل و خارج حریم در سطح استان شناسایی شده است که از این مقدار 3 هزار و 400 هکتار زمین در بناب واقع شده و به‌زودی به افراد واجد شرایط و فاقد زمین واگذار خواهد شد.

محمدیان سپس به تشکیل کارگروه ویژه توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این کارگروه‌ها متناسب با شرایط اقلیمی آب و خاک هر منطقه و برای اشتغالزایی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک تشکیل شده و در راستای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری افزایش راندمان کیفیت محصولات کشاورزی تلاش می‌کند/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.