کارشناس هندبال گفت: ليگ برتر هندبال امسال با بي نظمي برگزار شده و باعث نارضايي باشگاهها شد.

 محمد ناصر نجف پور در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: در گذشته ليگ برتر هندبال جزء منظم ترينها بود و زبانزد ساير فدراسيونها بود و متأسفانه در سال جاري اين ليگ با بي نظمي همراه بود و باعث شد كه باشگاهها ناراضي باشند.

وي تصريح كرد:‌ دليل اصلي اين بي نظمي وجود مسابقات ملي انتخابي آسيا و المپيك بود و باعث شد كه بازيها منظم برگزار نشود.

نجف پور در ادامه گفت: براي برگزاري ليگ منظم و منسجم روز 31 خرداد در محل فدراسيون هندبال مسئولان مربوطه با نماينده تيم ها صحبت خواهد داشت و در مورد نحوه و زمان انجام ليگ تصميم گيري خواهند كرد.

وي اشاره كرد: به نظر من بهترين زمان برگزاري ليگ برتر اواخر مرداد تا اواخر اسفند هر سال مناسب باشد.

نجف پور اضافه كرد: از نظر كيفيت ليگ در 3-2 سال اخير بهتر شده است و بازيكنان ستاره در تيم ها پخش شده اند و اگر در گذشته در ابتداي فصل تيم قهرماني مشخص بود ولي الان اين طور نيست و تا دقايق پايان تكليف تيم اول معلوم نيست.

وي عنوان كرد: اگر در گذشته بازيكنان مطرح در تيم هاي سپاهان و ذوب آهن بودند هم اكنون تمام تيم ها ستاره دارند و قدرت بين تيم ها پخش شده است.

نجف پور يادآور شد: ليگ برتر هندبال كشور هنوز حرفه اي نيست و با تيم هاي خارجي فاصله دارد استعداد و پتانسيل لازم را داريم و اين امر نياز به برنامه ريزيهاي طولاني مدت و سرمايه گذاري دارد.

وي گفت: هندبال ايران در گذشته رتبه های نهم تا دوازدهم را در آسیا به خود اختصاص می داد و زنگ تفریح این تیم ها بود ولی هم اکنون جزو 5-4 تیم این قاره هستیم و به جز کره می توانیم همه تیم ها را شکست دهیم.

نجف پور تأکید کرد: در آسیا تیم های کره و کویت مطرح هستند چین و ژاپن نیز زمانی قدرتمند بودند و هم اکنون ضعیف شده اند و تیم های بحرین قطر نیز جزو بهترینهای این قاره هستند.

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم در هندبال پیشرفت کنیم باید برنامه محور باشیم و برای اداره تیم های ملی علمی عمل کنیم و متأسفانه در این باره شاهد این موضوع هستیم که تیم های ملی مانند گذشته به صورت سنتی اداره می شود و هر مقطعی بازی بین المللی باشد 2-1 ماه قبل تیم ملی تشکیل می شود و اعزام می شود و سپس تعطیل می شود و این در حالی است که باید تمرینات و اردوهای تیم های ملی در طی سال باشد و منظم و مرتب پیگیری شود.

نجف پور در خصوص حضور مربی خارجی در هندبال ایران گفت: برای بالا بردن سطح کیفی و کمی هندبال باید مربی طراز اول بیاوریم و حضورشان باید برای تیم های ملی تأثیرگذار باشد و عملکرد مثبتی داشته باشد.

وی در خصوص بازیکن خارجی نیز افزود: بازیکن خارجی نیز باید به هندبال کشورمان کمک کند و بین بازیکنان رقابت ایجاد کند البته در برخی مواقع بازیکنان خارجی کارآیی لازم را ندارد و نیمکت نشین می شوند و در این بین مربی به بازیکن ایرانی نگاه می کند.

نجف پور خاطرنشان کرد: هم اکنون هندبال کشورمان با یک نسل طلایی روبرو است و با توجه به جوان بودن بازیکنان تیم ملی از تجارت بین المللی خوبی برخوردارند و این امر برای رشد و شکوفایی این ورزش یک نیاز اساسی است و باید از آنها استفاده کنیم و برروی آنها سرمایه گذاری داشته باشیم./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار