سمنان/

امسال 30 میلیارد ریال برای طرح های بیابانزدایی اختصاص می یابد

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اختصاص 30 میلیارد ریال برای اجرای طرح های بیابانزدایی با هدف جلوگیری از پدید بیابانزایی در سالجاری در این استان خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'سیدحسن میرعماد در نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابانزایی، گفت: پیش بینی می شود این اعتبار با اجرای طرح های بیابانزدایی در بیش از 12 هزار هكتار از اراضی استان سمنان هزینه شود.

وی اظهار داشت: امسال اعتبارات بخش آبخیزداری این اداره كل نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد كه بخشی از آن نیز در اجرای طرح های بیابانزدایی هزینه می شود.

وی با اشاره به مصوبات سه سفر دولت به استان سمنان، افزود: مصوبات سفرهای اول و دوم هیات دولت به استان سمنان در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری به طور كامل اجرایی شده است و مصوبات دور سوم نیز در برنامه ای پنج ساله به اجرا در می آید.

دور اول سفر دولت به استان سمنان 15 میلیارد، دور دوم پنج میلیارد و دور سوم سفر دولت 250 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بیابانزدایی این استان به همراه داشته است.

میرعماد شعار امسال روز جهانی مبارزه با بیابانزایی را خاك سالم زندگی شما را حفظ می كند بیایید تخریب سرزمین را خنثی كنیم' عنوان كرد.

وی افزود: اجرای طرح های تثبیت تپه های ماسه ای، احداث بادشكن، انجام پروژه های نهالكاری و بذركاری با استفاده از گونه های گیاهی مقاوم مانند تاغ، آتریپلكس، قره داغ،‌اسكمبیل، و ...، انجام پروژه های كنترل هرزآب، اجرای طرح های مدیریت جنگلهای بیابانی و ... از جمله اقدامات اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برای مبارزه با بیبانزایی است.

وی با اشاره به شناسایی 320 هزار هكتار طرح بیابازدایی در این استان، یادآور شد: حدود 140 هزار از این اراضی را كانونهای بحرانی تشكیل می دهد.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینكه در استان سمنان حدود 90 هزار هكتار تاغزار وجود دارد، افزود: سال گذشته نیز در سطح دو هزار 550 هكتار از اراضی طرح های بیابانزدایی انجام شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.