همزمان با اجرای طرح تابستانی صورت می گیرد:

آسفالت 1300 کیلومتر از راه های کشور

رئیس راهداری کشور از روکش آسفالت یک هزار و 300 کیلومتر از راه های کشور در اجرای طرح تابستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر افندی زاده ظهر امروز 24 خرداد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: با اجرای طرح تابستانی یک هزار و 300 کیلومتر از راه های کشور روکش آسفالت جدید می شود و در حال حاضر 10 هزار کیلومتر جاده سازی و راهسازی شده است و این در صورتی است که در همه دنیا گسترش راه ها و آزادراه ها به این حد نیست بلکه نسبت به نیازشان راهسازی می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر 47 محور و راه کشوری به سیستم هوشمند مجهز است و در نظر داریم این تعداد را به 350 محور و راه کشوری افزایش دهیم.
افندی زاده با اشاره به درصد فوتی های تصادفات کشوری گفت: 50 درصد از فوتی های ما در صحنه تصادف جان می بازند و 49 درصد از آنان در حین انتقال به بیمارستان فوت می کنند پس اگر تعداد اورژانس های جاده ای و بیمارستانی نزدیک به آنان را مشخص کنیم این تعداد کشته ها کاهش خواهد یافت.
رئیس راهداری کشور با اشاره به افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در حال حاضر 39 هزار اتوبوس برون شهری در سراسر کشور به مردم خدمات رسانی می کنند که از این تعداد 18 هزار اتوبوس وی آی پی، 9 هزار ویژه و 7 هزار اتوبوس عادی مشغول به فعالیت هستند و قصد داریم تعداد اتوبوس های وی آی پی را افزایش دهیم تا سفرهای برون شهری از ایمنی و امنیت بالایی برخوردار شود.
وی در پایان با اشاره به مشکلات و آسیب شناسی راههای کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر 350 نقطه از نقاط حادثه خیز شناسایی شده و در پی ترسیم و اصلاح این نقاط هستیم و قصد داریم شیب های تند را کاهش دهیم و 17 هزار کیلومتر از راههای کشور را در تمام کشور خط کشی کنیم./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.