بفرماييد شام باطعم برشتگي فرهنگي!

چند صباحي از تاسيس شبکه تلويزيوني فارسي زبان من وتو مي گذرد. اين شبکه تلويزيوني در تاريخ 28 اکتبر 2010 راه‌اندازي شده‌است. دفاتر بازرگاني و هنرگاه‌هاي مرکزي اين شبکه تلويزيوني در شهر لندن واقع است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شبکه اي با برنامه هاي به ظاهر متنوع و متناسب با فرهنگ ايراني ولي در باطن مروج برهنگي فرهنگي و متضاد با فرهنگ اصيل ايراني مي باشد که با هزينه و سرمايه دولت بريتانيا و در جهت پياده سازي اهداف شوم استعماري در جوامع اسلامي و خاصه جامعه ايراني اداره مي شود و مديران بهائي اين شبکه همه توان و تلاش خويش را دراين زمينه به کارگرفته اند.
 
يکي از برنامه هاي اين شبکه برنامه «بفرماييد شام» مي باشد که در ذيل به بررسي و تحليل اين برنامه ضدفرهنگي مي پردازيم؛ برنامه «بفرماييد شام» در شبکه «من و تو» که مانند ساير برنامه هاي اين شبکه به طور غير مستقيم و ضبط شده پخش مي شود در ظاهر براي سرگرمي بيننده هاست و جنبه مسابقه اي دارد اما حقيقت آن است که اين شبکه با پخش چنين برنامه اي به دنبال ترويج فرهنگ منحط غرب در بين مخاطبان فارسي زبان خود است. بفرماييد شام يک مسابقه تلويزيوني در باره آشپزي است. امتياز اين برنامه از (تلويزيون آي تي وي سراسري) TV Global بريتانيا به وسيله شرکت شبکه تلويزيوني مرجان خريداري شده ‌است.
 
در اين برنامه چهار آشپز غيرحرفه‌ اي براي تهيه غذايي بهتر با هم رقابت مي‌کنند، آنها يکديگر را به منازل خويش دعوت کرده و از هم پذيرايي مي‌کنند و در نهايت با دادن امتياز به يکديگر جايزه نقدي به مبلغ هزار پوند دريافت مي‌کنند.  «بفرماييد شام» چهار شرکت کننده (شرکت کننده ها ايراني هاي مقيم لندن هستند) دارد که تا به حال همديگر را نديده اند و در چهار شب همديگر را به نوبت به خانه خود دعوت مي کنند و به اجراي برنامه مي پردازند.
 
انتخاب اسم برنامه «بفرماييد شام» بسيار زيرکانه انجام شده، اسمي پرکاربرد و جذاب که هر موقع اين اسم را بيننده در جاي ديگر مي شنود ناخودآگاه تداعي خاطرات و اتفاقات اين برنامه را مي کند يعني اين کلمه آن قدر تکرار مي شود تا ملکه ذهن بيننده گردد.  درباره گوينده اين برنامه نيز بايد گفت: گوينده در عين حالي که بسيار شوخ است ولي از کلماتي در لابه لاي سخنانش استفاده مي کند که جاي تامل دارد.
 
مثلا وقتي يک آقايي مي خواهد وارد خانه اي شود و خانمي در را باز مي کند به آن مرد مي گويد «بوسش کن با تو هستم آقا» و اگر اين کار را نکرد او را بي فرهنگ مي نامد و... پس نقش گوينده نيز در تغيير نگرش بينندگان اين شبکه مهم است.  نکته ديگر اينکه همان طور که قبلا اشاره شد، شرکت کنندگان اين برنامه ايرانيان مقيم لندن هستند.
 
اين برنامه تلاش مي کند به مخاطبان خود چنين القا نمايد تمام کساني که از ايران به کشور ديگري براي اقامت مي روند، در آنجا از فرهنگ ايراني اسلامي خود دست بر مي دارند و فرهنگ و نحوه زندگي در غرب را به عنوان «فرهنگ برتر» انتخاب مي کنند و حال آنکه چنين نيست و بسياري از ايراني هايي که به هر دليل به کشورهاي غربي جهت اقامت سفر کرده اند، نه تنها شيفته فرهنگ مبتذل غرب نشده، بلکه حتي حاضر نشده اند کوچکترين تغييري در رفتار ايراني اسلامي خود بدهند. 
 
به گزارش رسالت، از آنجايي که دولت انگليس بودجه شبکه من و تو را تامين مي کند، پياده کردن اهداف اين دولت توسط مسئولان شبکه من و تو امري طبيعي است و لذا با توجه به کينه ديرينه دولت انگليس نسبت به ايران، ترويج شرابخواري در ميان خانواده هاي مسلمان ايراني و شکست قبح اين حرام بزرگ که مضرات بي شماري هم براي جوامع دارد مسئله عجيبي نيست.فرکانس برنامه «بفرماييد شام» شبکه من و تو بر اين مدار مي چرخد:

«بفرماييد شام»  روي  فرکانس:
1- بادمجان و قورمه سبزي و برنج ايراني به همراه تبليغ مشروب
2- بازيگران ايراني مهاجر با لباس هاي عريان رنگارنگ و هاليوودي!
3- بازيگران فارسي زبان و استفاده از کلمات انگليسي نامفهوم با معادل هاي  فارسي تکراري 
4- نمايش بازيگران به ظاهرشاد و خنده رو ولي چهره هاي درب و داغون بازيگران مهاجر از زير آرايش و گريم، زار مي زند. براي شبي 50 دلار، آمده اند فيلم بازي کنند
5- دعاي قبل ازغذا به شيوه کليسايي پاپ ژان پل دوم
6- رنگهاي بنفش + صورتي + زرد + سبز + نارنجي (براي جذب تماشاچي)
7- پيش غذا! با سوپ و کرم به رسم و سبک غير ايراني (براي ترويج فرهنگ ملکه)
8- پس غذا، مشروب (براي  تبليغ الکل خوري)
9- اسم بردن  از دو تا شهرايران (براي خودماني شدن)
10- نمايش مشروب خوردن حد اقل يکي از زنها (براي تشويق زنان ايران به الکل).
 
نظر به اينکه اين چنين شبکه هايي به راحتي و مستقيم، بنيان خانواده را هدف قرار مي دهند و متاسفانه مخاطبان انبوهي را جذب خود کرده اند، مي طلبد مسئولان فرهنگي به دنبال چاره اي براي اين دست موارد باشند و فضاي فرهنگي را از چالش هاي پيش رو و استحاله فرهنگي که همان خواست و هدف اصلي استعمار و استکبار مي باشد، دور و حتي خنثي نمايند.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کیند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
با سلام نکته جالب توجه اینکه تبلیغاتی در این زمینه در کشور خودمان نیز انجام می شود بدون اینکه کسی در این زمینه نظری ارائه دهد مثلا ساخت برنامه هایی به همین مضمون . یکی از بانک های کشور تبلیغاتی را شبیه تبلیغات یک بازیگر و رقصنده زن آمریکایی انجام داد و آب از آب تکان نخورد . آگاهی دادن در این موارد از کارهای بسیار خوبی است که بسیار حائز اهمیت است. برنامه بفرمایید شام را بارها دیده ام و نکاتی در این برنامه ها در قالب گفتگو در سر میز شام انجام می شود که حائز نکات جالبی است که برخی را شما مطرح کردید.
Japan
ناآشنا
۰۹:۴۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
با ساخت برنامه هاي بهتر مقابله به مثل شود
Iran (Islamic Republic of)
حسن نجفوند از اندیمشک
۰۴:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
چرا فکری به حال این شبکه های مبتذل نمیشه؟ از زمانی که ماهواره در کشور عزیزمون رواج پیدا کرده جامعه ماروزبه روز داره غرب زده تر میشه، این شبکه ها دارن با حرفهای نرم والبته دروغ جامعه ایران اسلامی رو مصموم میکنن--لعنت خدا به دست اندرکاران وطن فروش اینجور شبکه ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
لعنت خدا بر قوم کافران
آخرین اخبار