آخرین نظرسنجی ها نشان می دهند ؛

اروپايي‌ها از رژيم صهيونيستي رویگردان و حامی فلسطین شدند

دیدگاه مردم آلمان و دیگر کشورهای اروپایی در قبال رژیم اشغالگر قدس روندی منفی را نشان می دهد به طوریکه احساسات ضد یهودی مایه نگرانی یهودیان این قاره شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی صهیونیستی جوئیش نیوز ؛ نظر سنجی هایی که یک روزنامه آلمانی به نام اشترن انجام داده است نشان می دهد وجهه رژیم صهیونیستی در میان مردم آلمان، در ضعیف ترین حد خود قرار دارد.
افزایش احساسات ضد یهودی در آلمان و سراسر اروپا مایه نگرانی برای یهودیان این قاره شده است.

هانس جرگن پول استاد دانشگاه در آلمان می گوید روابط دوستانه آلمان و اسرائیل از زمان تغییرات در سیاست های موجود در خاور نزدیک، تغییر یافته است بخصوص اینکه می بینیم در میان اعراب و اسرائیلی ها، افراد تندرو، راستگرا و ملی گرا در مسیری قرار گرفته اند که به شکلی، دست در دست هم به وخامت اوضاع و افراطی شدن وضعیت موجود کمک می کنند.


جرگن پول در عین حال معتقد است همه تلاش هایی که تاکنون صورت گرفته، نتیجه بخش نبود و همه تلاش هایی که برای حل و فصل مناقشه اعراب و اسرائیل صورت گرفته، به شکلی ناکام مانده است. به نظر من، بسیار مهم است که گفتگو ها بار دیگر در خصوص راه حل دو کشوری با تضمین های عمده در رابطه با امنیت اسرائیل از یک سو و حاکمیت فلسطین در سوی دیگر شروع شود زیرا راه حل یک کشوری پذیرفتنی نیست.

به گفته فعالان یهودی، وجهه اسرائیل نه فقط در آلمان بلکه در سراسر اروپا منفی شده است و بیشتر مردم این کشورها، اکنون هوادار فلسطینی ها شده اند. به باور بسیاری، آنچه که در سرزمین های اشغالی روی می دهد، بر دیدگاه مردم اروپا و بر یهودیانی که ساکن این قاره هستند، تاثیر گذاشته است. بسیاری از یهودیان ساکن آلمان این دیدگاه را نوعی تازه از یهود ستیزی توصیف می کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار