ماهواره ها برطرف کننده نیازهای جامعه

امروز استفاده از کاربردهای مختلف ماهواره ها برای ادامه زندگی از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا بسیاری از نیازهای جامعه را برطرف می کنند.

مجتبی سرادقی، کارشناس علوم فضایی در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: تا چند سال گذشته ماهواره ها برای مردم وسائل عجیب ناشناخته و سری تصور می شدند و از آنها تنها در امور نظامی مثل ناوها هواپیماهای جنگی مقاصد جاسوسی و امینی استفاده می شد.
وی افزود: اولین انگیزه برای پیشرفت در علوم فضایی تسخیر فضا جهت افزایش قدرت نظامی کشورهای ابر قدرت بود .
سرادقی اظهار داشت: پس از جنگ سرد فناوری فضایی وارد بخش تجاری و زندگی روزمره مردم شد و تاجایی پیش رفت که امروزه ماهواره برطرف کننده بسیاری از نیازهای جامعه است.
*ماهواره های کوچک پیشگام نسل جدید ماهواره ها هستند
وی تصریح کرد: در حال حاضر ماهواره ها بخش ضروری و جدایی ناپذیر زندگی بشر هستند و هر یک از افراد جامعه به طریقی محسوس و یا نامحسوس از آنها استفاده می کنیم.
سرادقی عنوان کرد: امروزه انجام برخی از امور بدون وجود ماهواره یا امکان پذیر نیست ویا بسیار کار مشکلی است.
وی دریافت اخبار اطلاعات هواشناسی تماشای تلویزیون مکالمات تلفنی راه دور انجام عملیات بانکی را از جمله مسائلی دانست که با استفاده از ماهواره ها انجام می شود.
سرادقی اظهار داشت: نقش نامحسوس ماهواره ها زمانی نمایان می شود که بدانیم عدم حضور ماهواره چه مشکلاتی در برنامه زندگی ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: صاحبان صنایع و شرکت های بزرگ تجاری از طریق ردیابی ماهواره ای امکان بررسی و ردگیری محصولات خود را دارند و می توانند با ضریب امنیتی بالایی رسیدن کالای خود به مقصد را پی گیری کنند.
سرادقی خاطر نشان کرد: فناوری ساخت ماهواره همواره با تنوع کاربرد های آن در حال پیشرفت است به طوری که در سال های اخیر ماهواره های کوچک و سبک نظیر مینی ماهواره ها میکروماهواره ها و ماهواره های مینیاتوری پیش گام نسل جدید ماهواره ها هستند به انجام ماموریت های علمی تحقیقاتی و مخابراتی خواهد پرداخت./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار