رييس پليس راهور ناجا خبر داد

ساماندهي مسافربرهاي شخصي بين شهري خارج از ترمينال ها

رئيس پليس راهور ناجا از تشكيل كميته مشترك پايش تصادفات خبر داد و گفت: اين كميته، تصادفات و تلفات در كشور و نيز نوسانات جاده ها را به منظور كاهش سوانح رانندگي در محورهاي مواصلاتي كشور رصد مي كنند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، سردار مومني در سي و پنجمين جلسه كميته عمليات و اجراي مقررات (اجراي طرح تابستاني 91) با اشاره به اجراي طرح تابستاني اظهار داشت: اين طرح طي دو مرحله به اجرا در مي آيد كه مرحله اول آن از 31 خرداد تا 30 تير ماه مي باشد و مرحله دوم از 25 مرداد تا دوم مهر ماه با همكاري و مشاركت سازمان هاي مربوطه اعم از سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، هلال احمر، اورژانس، قوه قضاييه، شهرداري ها و غيره آغاز مي شود.
 وي با بيان اين كه در سال گذشته اقدامات خوبي در امر كاهش سوانح و حوادث رانندگي صورت گرفت به كاهش تلفات جاده اي در دو ماهه اول امسال اشاره كرد و افزود: امسال سال سختي در كاهش تصادفات رانندگي خواهيم داشت و ادامه اين روند منوط به توسعه زيرساخت ها و تغيير مولفه هاي ايمني رانندگي است.
 رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: براساس تفاهم امضاء شده، در تابستان امسال، 250 اردوگاه با آموزش و پرورش با حضور معلمان و فرهنگياران در طرح تابستاني بکارگيري مي شوند. سردار مومني از تشكيل كميته مشترك پايش، خبر داد و افزود:اين كميته با حضور نمايندگان سازمان هاي دخيل در امر ترافيك تشكيل مي شود و اعضاي اين كميته، تصادفات و تلفات در استان هاي كشور و نيز نوسانات جاده ها را رصد و نسبت به رفع مشكلات در محور مزبور در اسرع وقت اقدام مي كنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با اشاره به اعلام آمادگي سازمان ها به منظور توسعه فرهنگ ترافيك اظهار داشت: بنا به پيشنهاد اعلام شده از سوي مسئول قوه قضاييه، حقوقدانان و قضات همانند معلمان تحت عنوان حقوق ياران ترافيك، با پليس همكاري مي كنند. وي خاطرنشان کرد: بنا بر پيشنهاد اعلام شده، مي‌توان همانند ساير کشورها، يکي از ملاک هاي گزينش براي افراد در پست هاي مديريتي ، سوابق رانندگي فرد مذکور باشد.
سردار مومني با اعلام اينکه بايد در برنامه هاي تلويزيوني آموزش امداد و نجات نيز انجام شود، تاکيد کرد: مي‌توان در فواصل مختلف کار مشترک با سازمان امداد و نجات هلال احمر براي آموزش امداد و نجات در برنامه‌هاي تلويزيوني پليس استفاده کرد.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با حضور کمرنگ پليس و نيروهاي امدادي در راه هاي روستايي در گذشته، گفت: با توجه به توسعه 100 هزار کيلومتري راه روستايي که آمار خوشحال کننده‌اي نيست بايد ميزان حضور پليس افزايش يابد چرا که با توسعه راه‌ها ميزان سرعت نيز افزايش يافته است.
وي از ساماندهي خودروهاي مسافربرهاي شخصي بين شهري خارج از ترمينال ها خبر داد و افزود: بنا به پيشنهاد ارائه شده از سوي وزارت راه و شهرسازي مبني بر ساماندهي اين خودروها، پليس مساعدت لازم را انجام خواهد داد.
 سردار مومني تصريح کرد: اميدواريم همکاري بيمه در پرداخت خسارت بدون کروکي استمرار داشته باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار