فیلم / برهم زدن سخنرانی بلر

فعال ضدجنگ مراسم سخنراني توني بلر را در هنگ کنگ برهم زد.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران،  توني بلر نخست وزير سابق انگليس براي سخنراني در دانشگاهي در هنگ کنگ حاضر شده بود که با مشکل مواجه شد. وقتي توني بلر پشت تريبون قرار گرفت تا سخنراني کند يک فعال حقوق بشر، از جاي خود برخاست و با صداي بلند توني بلر را درباره جنگ عراق خطاب قرار داد.
وي  که تام گراندي نام داشت و در انگليس به دنيا آمده و حالا ساکن هنگ کنگ است گفت: شما مردم انگليس را گمراه کرديد و عامل کشته شدن دست کم يکصد هزار بوديد. جنگ عراق ناقض منشور سازمان ملل متحد، کنوانسيون ژنو و بسياري از قوانين بين المللي بود.
وقتي او اين سخنان را مطرح کرد، رئيس جلسه وارد عمل شد و بلافاصله هم نيروهاي امنيتي و محافظان توني بلر روي صحنه محل سخنراني او حاضر شدند و تام گراندي به بيرون هدايت شد.
او در بيرون از محل سخنراني توني بلر گفت: من امروز تلاش کردم از حق شهروندي خودم ضد توني بلر استفاده کنم زيرا توني بلر در سال دو هزار ونه اذعان کرد که قطع نظر ازبودن يا نبودن جنگ افزارهاي کشتار جمعي بازهم به عراق حمله مي کرد. اين سخن به معناي نقض اصول نورنبرگ، منشور سازمان ملل متحد ، کنوانسيون ژنو ، احکام ديوان بين المللي کيفري و منشور رم است. او مردم انگليس را فريب داد. او مسبب کشته شدن دست کم يکصد هزار در عراق است. پليس هنگ کنگ بايد او را دستگير کند.
توني بلر براي  ايراد سخنراني در خصوص دين و جهاني شدن در دانشگاه هنگ کنگ حاضر شده بود. از توني بلر براي افتتاح بنياد اديان توني بلر در هنگ کنگ دعوت به عمل آمده بود که هدف از آن افزايش مفاهمه ميان پيروان اديان مختلف است.
توني بلر در واکنش به اين اتفاق گفت: اين مساله نشان دهنده وجود دموکراسي است. من به چنين رفتارهايي عادت دارم. تون بلر در فاصله سالهاي هزار و نهصد و نود و هفت تا دو هزار و هفت نخست وزير انگليس بود. وي به علت نقشي که انگليس در دوران حکومتش در جنگ عراق ايفا کرد به شدت هدف انتقاد قرار گرفته است. بلر در تهاجم به عراق در سال دو هزار و سه با جرج بوش،رئيس جمهور سابق آمريکا همراهي کرد. گزارش ها حاکي از آن است که جنگ عراق سبب کشته شدن يک ميليون عراقي شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار