صلاحي در كنفرانس خبري:

استقرار دانشگاههاي اسلامي در كشور از اهداف بسيج اساتيد است

رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور گفت: با استقرار دانشگاه‌هاي اسلامي در کشور و جهان اسلام، مي توان در راستاي اهداف اصلي جمهوري اسلامي ايران حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در كنفرانس خبري كه به همت سازمان بسيج اساتيد كشور و به مناسبت شهادت شهيد چمران برگزار شد سهراب صلاحي رياست اين سازمان با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري؛ اظهار داشت: با قرار گرفتن جهان در پيچ تاريخي كه زمان آن فرا رسيده است بايد نقش خود را در آينده جهان ايفا و كسب كنيم.

وي با تشريح اين پيچ تاريخي افزود: تهاجم غرب عليه جهان اسلام كه با شروع جنگ‌هاي 200 ساله صليبي آغاز شد و با استعمار مصر توسط فرانسه بعد از انقلاب صنعتي در اروپا ادامه يافت كه اين واقعه زمينه ساز تهاجم دشمنان غرب به اسلام شد و همچنين با تجزيه كشور هند بوسيله تهاجم انگلستان، غرب در راستاي اهداف غير اسلامي خود گام برداشت.

صلاحي با انتقاد از عدم اصلاحات كافي براي مقابله با غرب گفت: تلاش غرب از ديرباز تا كنون با هدف سيطره بر جهان اسلامي ادامه دارد كه بايد اصلاحات و اقدامات بيشتري در حوزه هاي مختلف كشوري در مقابله با غرب صورت گيرد.

رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور منظور مقام معظم رهبري را در بيان پيچ تاريخي جهان اسلام اينگونه عنوان كرد: شاهد نظمي واحد در نظام بين الملل نيستيم و بايد سعي کنيم تا مديريت جهاني را بدست بياوريم و اين به معناي گذر از تمدن فعلي به تمدن جديد است كه تدوين مباني اسلامي در به پايان رساندن تمدن پير غرب موثر خواهد بود و خود غرب هم به اين امر اذعان دارد.

وي تصريح کرد: يكي از شروط تحقق و رشد تمدن اسلامي در جهان، استمرار دانشگاه هاي اسلامي است كه در حفظ جمهوري اسلامي ايران به عنوان مرجع جهان اسلام مي تواند موثر عمل كند.

صلاحي در تشريح استقرار دانشگاه هاي اسلامي در كشور گفت: با انجام خدمات زياد اساتيد و مسئولين كشور در اين راستا هنوز فاصله زيادي براي تحقق اين امر داريم و بايد با پرورش نخبگان فكري- علمي دانشگاه در كشور در پيشرفت هاي مادي و معنوي جامعه اسلامي خود گام برداريم.

رييس سازمان بسيج اساتيد افزود: محصولات فكري دانشگاه ها بوسيله تجمع نخبگان كشور در يك محيط علمي- پژوهش، در تبديل ا يران به عنوان يك قدرت بين المللي حائز اهميت است كه بايد در اين راستا فعاليت هاي تاثير گذاري را از حد 20 درصد اقداماتي كه تا كنون انجام داديم به منصه ظهور برسانيم.

وي با اشاره به اقدامات لازم در تحقق دانشگاه اسلامي اظهار داشت: تشكيل حلقه هاي علمي كه متشكل از اساتيد كشوري است و تحول در علوم انساني ضروري بوده كه براي انجام اين اقدامات فعاليت هاي گسترده اي را انجام داده ايم.

صلاحي تصريح كرد: با تشكيل 300 حلقه علمي شاهد افزايش اين حلقه ها در دانشگاه ها هستيم تا در تسريع جنبش نرم افزارهاي علمي بتوانيم موثر عمل كنيم.

رييس سازمان بسيج اساتيد کشور از ديگر اهداف تشكيل حلقه هاي علمي سخن گفت و افزود: كادر سازي در عرصه هاي مختلف علمي، كمك دانشجويان و فضاي فرهنگي اصلاح روابط استاد و دانشجو ، انتقال نمادهاي مهم و اخص حوزه به دانشگاه و بالعكس و طراحي كارگاه هاي جنگ نرم در شهرستان ها و برگزاري سفرهاي راهيان نور در رسيدن به اهداف كلان سازمان بسيج اساتيد حائز اهميت است.

وي با اشاره به مشارکت سازمان بسيج اساتيد در ارتقاء برگزاري انتخابات رياست جمهوري؛ توجه به وظايف كانديداهاي رياست جمهوري، فرهنگ‌سازي صحيح براي عموم ملت در اين زمينه و همچنين نقد و بررسي كاركردهاي رؤساي جمهوري ايران بعد از انقلاب اسلامي در چارچوب قانون اساسي را در دستور كار اين سازمان اعلام کرد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار