حسينعلي لياستاني:

سينماي مستقل كشك است

سينماي مستقل در كشور ما به دليل بضاعت ضعيف آن مبحثي در حد حرف و شوخي در ميان سينماگران است.

حسينعلي لياستاني كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينمايي باشگاه خبرنگاران گفت:سينماي كوچك و مصور ما بضاعت و جرات پرداختن به سينماي مستقل را ندارد و همه حرف ها در اين باب در حد يك شوخي است و بهتر است در بحث استقلال و مستقل بودن فقط حرف از خدا زد.
وي در ادامه  افزود: امروز سينما را بايد در دو حوزه ادامه داد يك سينماي بدنه كه مورد  توجه عموم مردم باشد و دوم سينماي جشنواراه اي كه آنهم با پول ها و سليقه هاي گردانندگان آنها اداره مي شود و داراي سليقه خاص خود است و در اين بين تنها مجراي ارائه فيلم هاي مستقل جشنواره هاي خارج از كشور است كه آنها نيز سياست هاي خاص خود را دارند.
كارگردان فيلم ميزاك در ادامه گفت:با اينكه سريال "آواز در مه" موفق به دريافت جايزه از جشنواره دفاع مقدس شد،براي شروع كار بعدي با مشكلات فراواني روبرو شدم كه منجر به 3 سال بيكاري ام شده كه اين مشكلات به دليل تن ندادن به كار به هر قيمتي است.
لياستاني در پايان اظهار داشت:برخلاف تفكر غالب شايد توليد فيلم اول آسان باشد؛ولي استمرار فيلم سازي بسيار سخت است و براي تداوم راه بايد قيد ساخت فيلم به اصطلاح روشن فكري را زد./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار