با وجود دستگاه سنگ شکن برون اندامي بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس دیگر نیازی به بیهوشی یا بی حسی نیست، چرا که این دستگاه بدون درد در کوتاهترین زمان سنگهاي كليه را از بین می برد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر حسين منتظر قائم، رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس با اشاره به راه اندازي پيشرفته ترين دستگاه سنگ شكن در اين مركز گفت: بخش سنگ شکن مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی همزمان با چهارمین سفر هیئت دولت به هرمزگان با حضور وزير بهداشت به بهره برداری رسید، این بخش با هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد و پانصد ميلیون ریال راه اندازی شده است.

دكتر حسين منتظر قائم، دستگاه سنگ شكن را پیشرفته ترین دستگاه دستگاه سنگ شکن برون اندامی در سطح خاور میانه دانست و افزود: دستگاه سنگ شکن مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی جزو پیشرفته ترین دستگاه های موجود در خاورمیانه  است که مجهز به تکنولوژی GPS می باشد که به واسطه ی آن سنگ توسط امواج سونوگرافی و اشعه ایکس توسط دستگاه ردیابی شده و پس از تعیین محل دقیق سنگ با استفاده از امواج با وارد کردن هر مرتبه 500 ضربه متوالی و در مجموع 2هزار تا 4 هزار ضربه سنگ به طور کامل از بین می رود.

وی با اشاره به مزیت های این دستگاه به نسبت سایر نمونه های موجود، خاطر نشان كرد: با وجود  دستگاه سنگ شکن برون اندامي ، دیگر نیازی به بیهوشی یا بی حسی نیست، چرا که بدون درد در کوتاهترین زمان سنگهاي كليه را از بین می برد.

وي ادامه داد: به واسطه تکنولوژی پیشرفته این دستگاه سنگها به صورت پودر درآمده که به راحتی از طریق مجاری ادراری دفع می شود.

وي سر و صدای بسیار کمتر آن در هنگام ضربه زدن به سنگ را از دیگر مزیت های  این دستگاه علاوه بر عملکرد بدون درد و بدون بی هوشی آن نسبت به سایر دستگاههای موجود عنوان كرد و اظهار كرد: این مزيت ها خود باعث کاهش استرس و نگرانی و ترس بیماران می شود و بيماران بدون نگراني مي توانند از خدمات پيشرفته اين دستگاه در استان هرمزگان بهره مند شوند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس در پاسخ به اين پرسش كه هزينه هاي  انجام عمل سنگ شکن در این بیمارستان چگونه است، خاطر نشان كرد: این مرکز با تمامی بیمه های درمانی طرف قرارداد است همچنین قیمت پایه و اولیه عمل سنگ شکن با توجه به دولتی بودن مرکز آموزشی و درمانی شهید محمدی به نسبت سایر مراکز درمانی بسیار پایین تر است و مراجعان می توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 14 با به همراه داشتن مدارک پزشکی به بخش سنگ شکن مراجعه کرده و پس از ویزیت توسط پزشک مربوطه در اولین نوبت عمل سنگ شکن آنها انجام می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار