اختصاصی/

بزرگترین پارکهای حفاظت شده در جهان +عکس

آیا می دانید که بزرگترین پارک طبیعی دنیا در کجا قرار گرفته است و یا این که مساحت جزایر حفاظت شده گالاپاگوس چقدر است؟ برای اطلاع از این مسائل این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، پارکهای طبیعی از جمله مکانهای حفاظت شده ای هستند که انواع مختلفی از جانوران در آن زندگی می کنند. در این مطلب شما را با تعدادی از بزرگترین پارکهای طبیعی حفاظت شده در جهان آشنا می کنیم.



پارک طبیعی گرین لند
این پارک طبیعی که کلیه بخش های شمالی گرین لند را شامل می شود دارای مساحتی در حدود 927 هزار کیلومتر مربع بوده و به نوعی بزرگترین پارک ملی در جهان به حساب می آید. جانورانی همچون خرس و روباه قطبی، جد برفی و گوزن های شمالی در این پارک زندگی می کنند.



منطقه دریایی چاگوس
این منطقه به مساحت 545 هزار کیلومتر مربع در 500 کیلومتری جنوب جزایر مالدیو قرار داشته و هم اکنون تحت کنترل انگلستان است. این ناحیه دریایی حفاظت شده بزرگترین در نوع خود در دنیا است و گونه های دریایی متنوعی در آن وجود دارد.



جزایر فونیکس
این منطقه  و آبهای اطراف آن به عنوان اولین ناحیه دریایی محافظت شده در اقیانوس آرام شناخته می شود. این ناحیه با مساحتی در حدود 408250 کیلومتر مربع به دلیل گونه های خاص از آبزی ها که در اعماق اقیانوس زندگی می کنند به عنوان اولین ناحیه دریایی عمیق حفاظت شده شناخته می شود.



پارک مرجان های دریایی
دیوار بزرگ مرجانی استرالیا بزرگترین پارک مرجانی در جهان است که حاوی نمونه های بسیار کمیابی از مرجان های دریایی است. این ناحیه که دارای مساحتی در حدود 345 هزار کیلومتر مربع است به سختی حفاظت شده و هر گونه فعالیت اقتصادی و یا صنعتی در نزدیکی آن نیازمند مجوزهای خاص است.



ناحیه حفاظت شده " Kavango – Zambezi "
این ناحیه طبیعی حفاظت شده شامل مجموعه های طبیعی و جانوری بسیاری متنوعی در قاره آفریقا بوده و بین چندین کشور آنگولا، نامیبیا، زامیبیا،بوتساوانا و زیمباوه قرار دارد. انواع جانوران آفریقایی مثل فیل،زرافه، شیر و پلنگ در این ناحیه وجود دارند و همچنین آبشار ویکتوریا نیز در این ناحیه قرار دارد. مساحت این جاذبه توریستی 287 هزار کیلومتر مربع است.



جزایر گالاپاگوس
این جزیره که به مساحت 133 هزار کیلومتر مربع در فاصله 1000 کیلومتری از سواحل کشور اکوادور قرار گرفته است یکی از غنی ترین نقاط در جهان برای مطالعه زندگی جانوران دریایی است. ترکیب چند جریان آبی سرد و گرم و همچنین وجود گونه هایی نادر از انواع کوسه، نهنگ و لاک پشت این محل را به مکانی ایده آل برای جانورشناسان بدل کرده است.



پارک طبیعی لیم پاپ
این پارک در قاره آفریقا به صورت مشترک بین 3 کشور آفریقای جنوبی، موزامبیک و زیمباوه قرار داشته و با داشتن مساحتی بالغ بر 99 هزار کیلومتر مربع مکانی برای زندگی جانورانی همچون فیل آفریقایی، چیتا و یوزپلنگ آفریقایی است.



پارک ملی سنت الیاس
این پارک که در جنوب ایالت آلاسکای آمریکا قرار دارد با دارا بودن مساحتی در حدود 53 هزار کیلومتر مربع بزرگترین پارک طبیعی در آمریکا به حساب آمده و چیزی در حدود 9 قله از 16 قله بلند در کل آمریکا در این پارک قرار دارد ./ ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۳
چرا از پارک های طبیعی ایران حتی یک مورد نگفتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
قلی بیجت
۲۱:۴۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۲
خیلی زیبا بودند.
Iran (Islamic Republic of)
elhamid
۱۱:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
خیلی زیبا بودن
بنازم قدرت خدا رو با این همه زیبائی
آخرین اخبار