اعتراض ستاد انتخاباتی احمد شفیق به اعلام پیروزی محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین

یکی از دستیاران احمد شفیق نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر روز دوشنبه ادعای اخوان المسلمین را در خصوص پیروزی نامزد این گروه در انتخابات این کشور زیر سوال برد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز،حزب عدالت و آزادی وابسته به اخوان المسلمین در کنفرانسی خبری اعلام کرده با شمارش تقریبا همه آرا، محمد مرسی نامزد این گروه پنجاه و دو و نیم درصد آرا را بدست آورده و شفیق نیز چهل و هفت و نیم درصد آرا را کسب کرده است.
محمود برکه یکی از مقامات ستاد انتخاباتی شفیق در عین حال اعلام کرد: «ستاد انتخاباتی احمد شفیق از برگزاری کنفرانس خبری حزب عدالت و آزادی که ناقض قوانین کمیسیون انتخابات است، شگفت زده شده است».
وی همچنین اخوان المسلمین را به «سرقت نتیجه انتخابات» متهم کرد.
برکه افزود: «کمیسیون انتخابات تنها نهادی است که می تواند نتایج را منتشر کند با این حال شمارش آرا توسط ما تاکنون نشان می دهد ما با پنجاه و دو درصد آرا پیش هستیم ولی ما نمی خواهیم قانون را بشکنیم و هیچ رقمی ارائه کنیم».
کمیسیون انتخابات مصر هنوز نتایج انتخابات را اعلام نکرده است.
شفیق که زمانی یک نظامی بوده است، آخرین نخست وزیر دوران حکومت حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، این انتخابات نخستین انتخابات ریاست جمهوری در مصر از زمان سرنگونی رژیم مبارک در سال دو هزار و یازده به حساب می آید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار