جلفا/

به جوانان جویای کار در جلفا زمین کشاورزی واگذار می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه توجه دولت به کشاورزی بهترین فرصت برای توسعه شهرستان جلفاست، گفت: زمینه واگذاری اراضی کشاورزی به جوانان جویای کار این منطقه فراهم شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از جلفا، احمد علیرضابیگی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه فرماندار جلفا، با بیان اینکه جلفا، حساس‌ترین نقطه در شمال‌غرب کشور است، اظهار کرد: مهم‌رین وجه حساسیت این شهرستان، گسترده و وسیع بودن میدان عمل و خدمت برای کارگزاران نظام است و با وجود زیرساخت‌ها و سازوکارهای قانونی این منطقه، عرصه برای خودنمایی خدمت‌گزاران مردم فراهم است.

وی افزود: هر کس باید در جایگاه خود برای شکوفایی قابلیت‌های این شهرستان تلاش کند به نحوی که مردم جلفا، طعم شیرین خدمت را احساس کنند و باید بهترین خدمات در این نقطه از جغرافیای کشور به منصه ظهور برسد تا چشم دشمنان کور شود.

بیگی، ظرفیت‌های قانونی منطقه آزاد ارس را فرصتی برای گره‌گشایی از زندگی مردم شهرستان جلفا و رشد و توسعه این منطقه از کشور دانست و تاکید کرد: باید تلاش کنیم با تلفیق همه امکانات موجود در این منطقه و اعمال مدیریت متمرکز، موضوع عمران و آبادانی جلفا را در پرتو باورهای دینی پیش ببریم و اکنون گام‌های اساسی در کسب این موفقیت در حال برداشته شدن است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه عزم دولت در سال‌جاری بر توسعه بخش کشاورزی قرار گرفته افزود: با تصویری که در حافظه ملت ایران از دکتر احمدی‌نژاد نقش بسته ایمان داریم که این عرصه نیز همچون عرصه‌های دیگر مانند مسکن مهر و هدفمندی یارانه‌ها موفق خواهد بود.

وی کشاورزی را بهترین فرصت برای توسعه جلفا دانست و گفت: امکانات و تسهیلات لازم برای مدیریت آب و خاک در این منطقه فراهم شده و لازمه به ثمر رسیدن آنها، یک کار فرهنگی و تغییر نگرش جوانان به موضوع اشتغال است.

بیگی با بیان اینکه آماده‌ایم پاسخگوی جوانان جویای کار در جلفا باشیم، افزود: با استعدادها و امکاناتی که در این شهرستان موجود است زمینه واگذاری اراضی کشاورزی برای جوانان جویای کار این منطقه فراهم شده است به شرطی که جوانان به سمت تولیدمحوری تمایل پیدا کنند و سود و منفعت را از حاصل دسترنج خود مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه زمین‌های کوچک کشاورزی، بهره‌وری کافی را ندارند، بر تجمیع اراضی و تشکیل تعاونی‌های کشاورزی تاکید و تصریح کرد: فرهنگ کار عمومی و اجتماعی باید در بین مردم ایجاد شود به نحوی که فرآیند به نتیجه رسیدن محصولات کشاورزی حاصل کار جمعی و همکاری و همدلی عده‌ای از کشاورزی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های حسنعلی رنجبر، فرماندار سابق جلفا برای جلب رضایت مردم، مختار سیفی را به عنوان فرماندار جدید این شهرستان مرزی معرفی و ابراز امیدواری کرد که وی با همکاری مدیران محلی، مسئولیت خود را با موفقیت به انجام برساند.

حجت الاسلام علی انتظاری، امام جمعه جلفا هم در این مراسم با تاکید بر تعهد مسئولان به اجرای قانون، تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان طبق قانون پیش بروند، پشتیبان آنها خواهیم بود.

محمد حسن‌نژاد، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به حساسیت استراتژیک شهرستان جلفا گفت: جلفا اگرچه شهرستان کوچکی است اما از نظر تاثیرگذاری بر اقتصاد آذربایجان شرقی بسیار بزرگ است و اگر این شهرستان خوب اداره شود به نفع کل استان است.

حسنعلی رنجبر، فرماندار سابق جلفا هم گزارشی از عملکرد 30 ماهه خود در تصدی فرمانداری این شهرستان ارائه کرد.

مختار سیفی، فرماندار جدید جلفا هم طی سخنانی تلاش برای توسعه و آبادانی شهرستان را از اولویت های کاری خود عنوان کرد و از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان، خواست با اجتناب از هرگونه اختلاف در خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنند.

با بازنشسته شدن رنجبر، فرماندار سابق جلفا، مختار سیفی که پیش از این معاون سیاسی فرماندار تبریز بود جانشین وی شد./ج1

برچسب ها: جلفا ، کشاورزی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.