بروجردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بيانيه مشترك آمريكا و روسيه؛ نتيجه اقتدار و ثبات ايران است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: بيانيه مشترك آمريكا و روسيه نشان از اقتدار و ثبات ايران در زمينه هاي مختلف، مخصوصا فن آوري هسته اي دارد.

علاالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در تشريح بيانيه مشترك رؤساي جمهور ايالات متحده آمريكا و روسيه در خصوص برنامه هسته اي ايران در حاشيه نشست (29 خرداد،‌18 ژوئن) مكزيك، اظهار داشت: ثبات و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران كه نشان از توانمندي بالا و ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل در عرصه هاي مختلف از جمله فن آوري هسته اي دارد، كشورهاي غربي و مخالفان برنامه هسته اي كشورمان را وادار به همكاري و اقرار به قدرت ايران كرده است.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس پيشرفت هاي هسته اي ايران را عامل اصلي تغيير رويكرد غرب در قبال برنامه هسته اي كشورمان دانست و تصريح كرد: ثبات كشور در راستاي تحريم هاي اعمال شده كه با مديريت قوي حفظ شد دليل ديگر غرب در تغيير رويكرد نسبت به ايران هسته اي است.

وي همچنين بي نتيجه ماندن سياست تقابل غرب عليه كشورمان در طول ده سال گذشته را از جمله عوامل دخيل در تغيير رويكرد كشورهاي غربي با محوريت آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران  دانست.

بروجردي در ادامه افزود: وقتي كشورهاي غربي از سرانه سوخت 20 درصد براي تزريق به راكتور تهران استقبال كردند، جمهوري اسلامي ايران قدري نياز خود را بر آورده كرد و همين مساله توانمندي ايران را در عرصه بين المللي اثبات كرد.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي كشورمان همه اين مسايل را دليل ارائه بيانيه مشترك از جانب دو كشور پر نفوذ در 1+5 دانست و تصريح كرد: مذاكرات كشورهاي غربي با ايران بايد به سمت و سويي هدايت شود كه نتايج ملموسي براي كشورمان به دنبال داشته باشد به نحوي كه منافع ملي در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي حفظ شود.

بروجردي در ادامه با بيان اينكه ايران زياده خواه نيست، اظهار داشت: به رسميت شناختن حقوق حقه ملت ايران در خصوص انرژي هسته اي طبق ماده 4 عهد نامهNPT وظيفه همه كشورهاي امضا كننده اين معاهده بوده و تبعيت از آن به منزله زياده خواهي نيست.

رئيس كميسيون امنيت ملي سياست خارجي مجلس، خاطر نشان كرد: ارائه بيانيه مشترك به منزله تمايل و نياز طرف غربي براي مذاكره و توافق با ايران بوده و بايد منتظر بمانيم تا نتيجه مذاكرات مسكو به چه سمت و سويي پيش مي رود./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار